Çinli elektrikli otomobil devi BYD'nin asıl hedefinin Togg değil Bursa'daki otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault olduğu öne sürüldü.
Haber Giriş Tarihi: 29.07.2024 11:08
Haber Güncellenme Tarihi: 29.07.2024 11:08
Kaynak:
Haber Merkezi
Türkiye piyasasına adım atan Çinli otomobil devi BYD uzmanların dilinden düşmüyor. Tofaş ve Renault'u bitirecek hamle olarak nitelendirilirken asıl hedefin Togg olmadığı belirtildi. İşte otomotiv yazarından BYD hamlesi...
BÜYÜK BİR REKABET BAŞLIYOR
Emre Özpeynirci'nin haberine göre, Çinli otomobil üreticisi BYD'nin Türkiye pazarına giriş yapması, özellikle Tofaş ve Renault gibi yerli otomobil üreticileri için büyük bir rekabet oluşturacak. Türkiye'de elektrikli ve hibrit otomobillere yönelik ÖTV avantajları, BYD'nin rekabet gücünü artıracak. BYD'nin bu yılın sonuna kadar 30 bin adet hibrit ve elektrikli otomobil satmayı planladığı belirtilirken, bu durumun Togg gibi diğer yerli markaları da etkilemesi bekleniyor.
ÇOK SATAN MARKALARIN KORKULU RÜYASI
Çinli BYD kısa süre içinde Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil ithal ederken, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecek. Bu durumda BYD, Togg'dan ziyade Türkiye'de üretim yapan diğer markaların korkulu rüyası olacak.
2026 sonunda üretimini başlayacağı iddia edilen yerli elektrikli otomobil için heyecan duyulduğunu görüyor ama bence sunulan desteklerle birlikte Türkiye'nin en çok satan markalarının korkulu rüyası olacağını düşünüyorum. Sebeplerini sıralayayım:
ÖNCE İLK 3, SONRA ZİRVE
BYD yatırım teşvik belgesini almasıyla birlikte Türkiye'ye odaklandı. Çin pazarında 2023'ün ilk 6 ayında 1 milyon 155 bin adet satan ve Çin'in en çok satan markası olan BYD, Türkiye'de de kısa sürede başarılı olacak gibi görünüyor.
Müdür İsmail Ergun, hedeflerinin ilk etapta en çok satan ilk 3 markadan biri olmak olduğunu söyledi. Tüm bunları üstüne 2025 sonunda yılda 150 bin adet kapasiteli fabrika devreye girip, yerli üretim avantajı yakaladığında ise muhtemelen en çok satan marka pozisyonuna geleceklerdir.
50 YILDA ÇOK DESTEKLENDİLER
Kuşkusuz Türkiye'de 50 yıldır üretim yapan markalara da yıllar içinde önemli destekler sağlandı.
Ancak, bu desteklere rağmen BYD gibi bir devin Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil getirmesi, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri zor durumda bırakacak. Bu markalar matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecekler.
HEM SANAYİ HEM PAZAR BAŞTAN ŞEKİLLENECEK
BYD'nin yatırım teşvik belgesini alması ve Çin'in de Türkiye'ye odaklanması, sadece otomotiv sanayisini değil, pazarı da baştan aşağı şekillendirecek gibi görünüyor.
ODMD: İTHAL DEĞİL, YERLİ MODELLER DESTEKLENMELİ
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Mobilite Derneği (ODMD) ise elektrikli araçların desteklenmesi gerektiğini ancak ithal araçlar yerine Türkiye'de üretilen araçların desteklenmesi gerektiğini savunuyor.
TOGG'A REKABET İÇİN KÜÇÜK MODEL GEREK
Togg'un 2021 yılında 19 bin 383 adet satarak ilk yıl hedefini tutturduğu belirtiliyor. 2024 yılına ise 70 bin adetlik üretim hedefi ile girildi. İlk 6 ay sonunda 13 bin 21 adet ile Türkiye'nin en çok satan 13. markası oldu.
Ancak Togg'un, BYD gibi dev bir markayla rekabet edebilmesi için daha küçük ve uygun fiyatlı bir model geliştirmesi gerekiyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u zora sokacak! Togg detayı...
Çinli elektrikli otomobil devi BYD'nin asıl hedefinin Togg değil Bursa'daki otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault olduğu öne sürüldü.
Türkiye piyasasına adım atan Çinli otomobil devi BYD uzmanların dilinden düşmüyor. Tofaş ve Renault'u bitirecek hamle olarak nitelendirilirken asıl hedefin Togg olmadığı belirtildi. İşte otomotiv yazarından BYD hamlesi...
BÜYÜK BİR REKABET BAŞLIYOR
Emre Özpeynirci'nin haberine göre, Çinli otomobil üreticisi BYD'nin Türkiye pazarına giriş yapması, özellikle Tofaş ve Renault gibi yerli otomobil üreticileri için büyük bir rekabet oluşturacak. Türkiye'de elektrikli ve hibrit otomobillere yönelik ÖTV avantajları, BYD'nin rekabet gücünü artıracak. BYD'nin bu yılın sonuna kadar 30 bin adet hibrit ve elektrikli otomobil satmayı planladığı belirtilirken, bu durumun Togg gibi diğer yerli markaları da etkilemesi bekleniyor.
ÇOK SATAN MARKALARIN KORKULU RÜYASI
Çinli BYD kısa süre içinde Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil ithal ederken, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecek. Bu durumda BYD, Togg'dan ziyade Türkiye'de üretim yapan diğer markaların korkulu rüyası olacak.
2026 sonunda üretimini başlayacağı iddia edilen yerli elektrikli otomobil için heyecan duyulduğunu görüyor ama bence sunulan desteklerle birlikte Türkiye'nin en çok satan markalarının korkulu rüyası olacağını düşünüyorum. Sebeplerini sıralayayım:
ÖNCE İLK 3, SONRA ZİRVE
BYD yatırım teşvik belgesini almasıyla birlikte Türkiye'ye odaklandı. Çin pazarında 2023'ün ilk 6 ayında 1 milyon 155 bin adet satan ve Çin'in en çok satan markası olan BYD, Türkiye'de de kısa sürede başarılı olacak gibi görünüyor.
Müdür İsmail Ergun, hedeflerinin ilk etapta en çok satan ilk 3 markadan biri olmak olduğunu söyledi. Tüm bunları üstüne 2025 sonunda yılda 150 bin adet kapasiteli fabrika devreye girip, yerli üretim avantajı yakaladığında ise muhtemelen en çok satan marka pozisyonuna geleceklerdir.
50 YILDA ÇOK DESTEKLENDİLER
Kuşkusuz Türkiye'de 50 yıldır üretim yapan markalara da yıllar içinde önemli destekler sağlandı.
Ancak, bu desteklere rağmen BYD gibi bir devin Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil getirmesi, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri zor durumda bırakacak. Bu markalar matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecekler.
HEM SANAYİ HEM PAZAR BAŞTAN ŞEKİLLENECEK
BYD'nin yatırım teşvik belgesini alması ve Çin'in de Türkiye'ye odaklanması, sadece otomotiv sanayisini değil, pazarı da baştan aşağı şekillendirecek gibi görünüyor.
ODMD: İTHAL DEĞİL, YERLİ MODELLER DESTEKLENMELİ
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Mobilite Derneği (ODMD) ise elektrikli araçların desteklenmesi gerektiğini ancak ithal araçlar yerine Türkiye'de üretilen araçların desteklenmesi gerektiğini savunuyor.
TOGG'A REKABET İÇİN KÜÇÜK MODEL GEREK
Togg'un 2021 yılında 19 bin 383 adet satarak ilk yıl hedefini tutturduğu belirtiliyor. 2024 yılına ise 70 bin adetlik üretim hedefi ile girildi. İlk 6 ay sonunda 13 bin 21 adet ile Türkiye'nin en çok satan 13. markası oldu.
Ancak Togg'un, BYD gibi dev bir markayla rekabet edebilmesi için daha küçük ve uygun fiyatlı bir model geliştirmesi gerekiyor.
Kaynak: Haber Merkezi
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR