Hava Durumu

#Renault

Bursa Hakimiyet - Renault haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Renault haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u zora sokacak! Togg detayı... Haber

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u zora sokacak! Togg detayı...

Türkiye piyasasına adım atan Çinli otomobil devi BYD uzmanların dilinden düşmüyor. Tofaş ve Renault'u bitirecek hamle olarak nitelendirilirken asıl hedefin Togg olmadığı belirtildi. İşte otomotiv yazarından BYD hamlesi... BÜYÜK BİR REKABET BAŞLIYOR Emre Özpeynirci'nin haberine göre, Çinli otomobil üreticisi BYD'nin Türkiye pazarına giriş yapması, özellikle Tofaş ve Renault gibi yerli otomobil üreticileri için büyük bir rekabet oluşturacak. Türkiye'de elektrikli ve hibrit otomobillere yönelik ÖTV avantajları, BYD'nin rekabet gücünü artıracak. BYD'nin bu yılın sonuna kadar 30 bin adet hibrit ve elektrikli otomobil satmayı planladığı belirtilirken, bu durumun Togg gibi diğer yerli markaları da etkilemesi bekleniyor. ÇOK SATAN MARKALARIN KORKULU RÜYASI Çinli BYD kısa süre içinde Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil ithal ederken, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecek. Bu durumda BYD, Togg'dan ziyade Türkiye'de üretim yapan diğer markaların korkulu rüyası olacak. 2026 sonunda üretimini başlayacağı iddia edilen yerli elektrikli otomobil için heyecan duyulduğunu görüyor ama bence sunulan desteklerle birlikte Türkiye'nin en çok satan markalarının korkulu rüyası olacağını düşünüyorum. Sebeplerini sıralayayım: ÖNCE İLK 3, SONRA ZİRVE BYD yatırım teşvik belgesini almasıyla birlikte Türkiye'ye odaklandı. Çin pazarında 2023'ün ilk 6 ayında 1 milyon 155 bin adet satan ve Çin'in en çok satan markası olan BYD, Türkiye'de de kısa sürede başarılı olacak gibi görünüyor. Müdür İsmail Ergun, hedeflerinin ilk etapta en çok satan ilk 3 markadan biri olmak olduğunu söyledi. Tüm bunları üstüne 2025 sonunda yılda 150 bin adet kapasiteli fabrika devreye girip, yerli üretim avantajı yakaladığında ise muhtemelen en çok satan marka pozisyonuna geleceklerdir. 50 YILDA ÇOK DESTEKLENDİLER Kuşkusuz Türkiye'de 50 yıldır üretim yapan markalara da yıllar içinde önemli destekler sağlandı. Ancak, bu desteklere rağmen BYD gibi bir devin Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil getirmesi, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri zor durumda bırakacak. Bu markalar matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecekler. HEM SANAYİ HEM PAZAR BAŞTAN ŞEKİLLENECEK BYD'nin yatırım teşvik belgesini alması ve Çin'in de Türkiye'ye odaklanması, sadece otomotiv sanayisini değil, pazarı da baştan aşağı şekillendirecek gibi görünüyor. ODMD: İTHAL DEĞİL, YERLİ MODELLER DESTEKLENMELİ Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Mobilite Derneği (ODMD) ise elektrikli araçların desteklenmesi gerektiğini ancak ithal araçlar yerine Türkiye'de üretilen araçların desteklenmesi gerektiğini savunuyor. TOGG'A REKABET İÇİN KÜÇÜK MODEL GEREK Togg'un 2021 yılında 19 bin 383 adet satarak ilk yıl hedefini tutturduğu belirtiliyor. 2024 yılına ise 70 bin adetlik üretim hedefi ile girildi. İlk 6 ay sonunda 13 bin 21 adet ile Türkiye'nin en çok satan 13. markası oldu. Ancak Togg'un, BYD gibi dev bir markayla rekabet edebilmesi için daha küçük ve uygun fiyatlı bir model geliştirmesi gerekiyor.

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u tahtından edecek! Haber

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u tahtından edecek!

Türkiye’ye 27 yıl sonra ilk kez doğrudan yatırıma gelen otomotiv marka­sı olan Çinli elektrikli otomobil üretici BYD, hedeflerini açıkladı. Manisa’ya 1 milyar dolar yatırımla oto­mobil fabrikası ve Ar-Ge mer­kezi kurmaya hazırlanan BYD, önümüzdeki 3 yılda Türkiye’de en çok satan 3 markadan bir ol­mayı hedeflediklerini duyurdu. BYD'nin kararını "Otomotivde çarşı iyice karışacak'' ifadeleriyle değerlendiren gazeteci Emre Özpeynirci çarpıcı bir öngürüde bulundu. İşte Özpeynirci'nin açıklaması: Çarşı karışacak. Türkiye'de yatırım kararı alan BYD, iç pazarda 3 yıl içinde ilk 3 markadan biri olmayı hedeflemiş. Mevcut şartlar böyle devam ederse ilk 3 değil birincilik bile rahat gelir. Çünkü; 1) 2026 yılında üretim başlamadan hemen bu aydan itibaren Çin'e konan gümrük vergilerinden muaf olacaklar. Yani ithal ettikleri hiç bir elektrikli ve hibrit modele %50 (+40) gümrük vergisi ödemeyecekler. 2) Kanun teklifi meclisten geçtikten kısa bir süre sonra şarj edilebilir hibrit (PHEV) modellerinin ÖTV'si %80'den 30'a inecek. 3) Elektrikli modelleri için artık %50 gümrük vergisi ödemeyecekleri için 'luk ÖTV avantajından yararlanacaklar. Yani BYD bu avantajlarla üretime başlamadan bile iç pazarda lider olabilir. Bu arada Türkiye'de yaklaşık 2 yıldır ÖTV matrahları güncellenmediği için tüm otobillerin (içten yanmalı) ÖTV'si %80'den başlıyor. Bu da uzun süredir yerli avantajının kalmadığını ithalatın payının %70'i aşmasıyla görüyoruz. Şimdi BYD'ye sağlanan bu teşviklerle 50 yıldır Türkiye'de üretim yapan yerli üretimin rekabet avantajı daha da zayıflayacak. Diğer Çinli rakipleri de yatırım yapmazlarsa, ek vergilerle rekabet avantajını kaybedecekler. Yani otomotivde çarşı iyice karışacak... Not: Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Çin'den ithal tüm otomobillere ek vergi gelmesini istemiş ve başarılı olmuştu. Ama BYD yatırımı biraz işi bozmuş gibi.

Bursa'da yeni otomobil fabrikası müjdesi! Çinliler, Togg, TOFAŞ ve Renault'a rakip olacak Haber

Bursa'da yeni otomobil fabrikası müjdesi! Çinliler, Togg, TOFAŞ ve Renault'a rakip olacak

Türkiye otomotiv sektöründe dev bir adım atmaya hazırlanıyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır, Çinli otomotiv devleri BYD ve Chery ile yatırım görüşmelerinin sona erdiğini duyurdu. Bu yatırımlarla birlikte Türkiye, elektrikli araç üretiminde önemli bir merkez haline gelebilir. NEDEN TÜRKİYE? Türkiye, stratejik konumu, genç ve dinamik nüfusu ve gelişmiş tedarik zinciriyle otomotiv yatırımları için cazip bir ülke. BYD ve Chery'nin Türkiye'yi tercih etmesi, ülkenin elektrikli araç pazarındaki potansiyelini de gösteriyor. UCUZ ELEKTRİKLİ ARAÇ DEVRİ BAŞLIYOR! BYD ve Chery, uygun fiyatlı elektrikli araç modelleriyle tanınıyor. Türkiye'de üretim yapmaları, ithalat maliyetlerini düşürecek ve tüketicilere daha erişilebilir fiyatlarla elektrikli araç sahibi olma fırsatı sunacak. Bu durum, Türkiye'deki elektrikli araç pazarını hızla büyütebilir. FABRİKALARDAN BİRİ BURSA'DA OLACAK Uzmanlar, fabrikalardan birinin Togg, TOFAŞ ve Renault'un faaliyet gösterdiği Bursa'da kurulmasını bekliyor. Ancak, resmi açıklama henüz yapılmadı. Yatırım teşvik paketi ve diğer detayların görüşmeleri devam ediyor. NE ZAMAN ÜRETİME BAŞLANACAK? Bloomberg'in haberine göre, BYD ve Chery yatırımlarının önümüzdeki yaz döneminde resmen açıklanması bekleniyor. Üretimin ne zaman başlayacağı ise henüz net değil. TÜRKİYE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YENİ BİR DÖNEM BYD ve Chery'nin Türkiye'deki yatırımları, ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacak. Ayrıca, Türkiye'nin elektrikli araç üretiminde önemli bir oyuncu haline gelmesine ve küresel pazarda rekabet gücünü artırmasına yardımcı olacak. ELEKTRİKLİ ARAÇ DEVRİMİ TÜRKİYE'DE HIZ KAZANIYOR! Bu gelişmelerle birlikte, Türkiye'de elektrikli araçlara olan ilgi daha da artacak. Uygun fiyatlı ve kaliteli elektrikli araçlara erişim kolaylaşacak. Çevre dostu ulaşım seçenekleri yaygınlaşacak ve Türkiye'nin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşması hızlanacak.

Fransız devi duyurdu: Bursa'daki Oyak Renault fabrikasında üretilecek! Haber

Fransız devi duyurdu: Bursa'daki Oyak Renault fabrikasında üretilecek!

Yaklaşık 100 ülkede 1,7 milyonun üzerinde satılan Duster, başarı hikayesinde yeni bir sayfa açıyor. Bu başarı hikayesi, “Renault Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında sadece Avrupa'nın değil dünyanın diğer ülkelerinin de küresel ihracat merkezi olarak seçilen Türkiye’de Renault markası ile devam ediyor. Yeni Renault Duster’ın tanıtımı, “Türkiye’nin Duster’ı Yeni Renault Duster” mottosuyla oyunun şeklini yeniden belirleyen bir lansman kurgusu ile 25 Nisan’da dünyada ilk kez İstanbul’da gerçekleştirildi. Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretilecek ve dünyanın çeşitli ülkelerine ihraç edilecek olan Yeni Renault Duster, büyük ilgi topladı. Benzersiz ön tasarımı ve Renault imzasını taşıyan ön ızgarasıyla güçlü bir tasarım sunan Yeni Renault Duster, farklı gereksinimlere cevap veren iki veya dört çekişli motor seçenekleriyle yollara çıkacak. Yeni Renault Duster’a sahip olmak isteyen ilk kullanıcılar için ön sipariş sistemi mayıs ayı sonunda açılacak. MAİS Genel Müdürü Dr. Berk ÇAĞDAŞ, “Aralık 2023’te Renault Markası CEO’su Fabrice Cambolive’in katılımıyla İstanbul’da duyurduğumuz Renault Uluslararası Oyun Planı 2027 ile Türkiye’nin bir ihracat merkezi haline geleceğini ve 2027 yılına kadar Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda 3’ü SUV olmak üzere 4 yeni Renault modeli üretileceğini vurgulamıştık. Bugün ise bu planın ilk ve en önemli adımlarından biri olan Yeni Renault Duster’ı tanıtmaktan mutluluk duyuyoruz. Yeni Renault Duster, bildiğimiz Duster deneyimini yeni bir boyuta ulaştıran ve bu yeni deneyimi Türkiye’den dünyaya taşıyan ayrıcalıklı bir model. OYAK’ın, Renault Group ile birlikte gerçekleştireceği 400 milyon Euro’nun üzerinde yatırım, Yeni Renault Duster ile birlikte hem Renault’nun hem de Türkiye’nin uluslararası konumunu daha da güçlendirecek” dedi. CMF-B, KOMPAKT, MODERN BİR PLATFORM Yeni Renault Duster; Clio, Captur ve Arkana modellerinde de kullanılan CMF-B platformu ile üretilen yüksek teknolojili bilgi-eğlence donanımlarına sahip yeni nesil bir model. CMF-B platformu benzinli tam hibrit, 48V yarı hibrit ve LPG dahil olmak üzere farklı motor türlerini, çoklu enerji çözümleriyle beraber getiriyor. Yeni Renault Duster, 4,34 metrelik uzunluğunu koruyor. Böylece hem günlük şehir içi sürüşe hem de uzun mesafeli yolculuklara uygun kompakt bir yapı sunmaya devam ediyor. Bagaj hacmini artırarak 594 litreye varan bagaj alanına sahip olan Yeni Renault Duster, iç mekânda ise yaklaşık 29 litrelik saklama alanı sunuyor.  ÖZELLİKLE HİBRİT ÇÖZÜMLERE AĞIRLIK VEREN BİRDEN FAZLA MOTOR SEÇENEĞİ Yeni Renault Duster, ultra verimli E-Tech tam hibrit motor sistemi de dahil üç farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak. 145 hp güç üreten gelişmiş tam hibrit motor seçeneğiyle ortalama 5 lt/100 km yakıt tüketimi ve 114 gr/km CO2 emisyonuna sahip olan model, karma döngüde %20’ye varan, şehir içi döngüde ise %40'a kadar avantaj sağlıyor. Yolculuk süresinin %80'ine kadar elektrik modunda çalışabilmesinin yanı sıra, yine elektrik modunda ilk kalkış hareketini yapabiliyor.  Yeni Renault Duster aynı zamanda 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilen 130 hp gelişmiş 1,2 litre yarı hibrit motor seçeneği ve 4x4 güç-aktarma sistemiyle de sunuluyor. 3 silindirli turbo benzinli motoru, yaklaşık yakıt tasarrufu ve daha akıcı bir sürüş için ek tork sağlamak üzere 0,8 kWsa kapasiteli 48V batarya ile desteklendi. Bu versiyonun ortalama tüketimi 6 lt/100 km ve CO2 emisyonu ise 136 gr/km. Renault Group Türkiye CEO’su Jan PTACEK, “Yeni Renault Duster'ın Bursa'daki Oyak Renault fabrikasında üretilecek olmasından gurur duyuyoruz. Yeni Renault Duster, Türkiye'de 4 yeni Renault modelini üretmemizi sağlayacak olan Uluslararası Oyun Planı 2027'nin ilk adımıdır. Yeni Renault Duster, markayı güçlendirmemize, SUV pazarındaki ayak izimizi genişletmemize ve elektrifikasyon stratejimizi uygulamamıza yardımcı olacak. Bursa fabrikamızı sadece Avrupa için değil, dünyanın geri kalanı için de bir ihracat merkezine dönüştüreceğiz. Oyak-Renault, yüksek düzeyde endüstriyel mükemmelliğe ve Avrupa'daki en iyi kalite seviyelerinden birine ulaşmıştır. Yeni Renault Duster lansmanı, Türkiye'deki endüstriyel varlığımızın gelişiminde yeni bir kilometre taşı olacak" diye konuştu. Uluslararası Pazarlar Ürün Direktörü Juan-Camilo VELEZ MARTINEZ ise, “CMF-B platformu sayesinde Yeni Renault Duster, çok enerjili güç aktarma organlarından ve yüksek teknolojili multimedya donanımlarından yararlanacak. Yeni Renault Duster, 145 beygirlik E-Tech tam hibrit güç aktarma sistemi ile modern ve ekonomik bir kullanım sunarken, openR 10.1'' multimedya dokunmatik ekranının bağlanabilirliği sayesinde düzenli güncellemelere erişim sağlıyor” dedi. GERÇEK 4X4 BECERİLERİ 4x4 özellikleriyle donatılan Yeni Renault Duster, farklı sürüş koşullarını kapsayan beş off-road moduna sahip: Auto, Eco, Off-Road, Çamur&Kum ve Kar. Gelişmiş 4x4 ekranı; pusula, altimetre, yanal ve dikey açılarının yanı sıra tork dağılımı da dahil olmak üzere sürücüye zorlu koşullarda gerekli tüm bilgileri sağlıyor. Ayrıca multimedya ekranı 360’ kameraya doğrudan erişim sağlarken, her viteste çalışan ve 30 km/s hıza kadar ayarlanabilen eğim iniş yardımcısı da içeriyor. Bunun dışında Yeni Renault Duster 4x4, gelişmiş dinamik performans için çok kollu bir arka süspansiyona sahip. EN GÜNCEL İLERİ SÜRÜŞ DESTEK SİSTEMLERİ Yeni Renault Duster’da daha rahat ve konforlu bir sürüş deneyimi sunmak üzere 17 adede kadar yeni nesil sürüş destek sistemi mevcut. Ayrıca Yeni Renault Duster için güvenlik çok önemli. Şeritte kalma asistanı, şeritten çıkma uyarısı, aşırı hız uyarısı ve otomatik uzun/kısa far hem konforu hem de güvenliği artırmak üzere günlük sürüşü destekleyen özelliklerden sadece birkaçı. Otomatik acil durum fren sistemi ve “e-call” Acil Durum Çağrı sistemi ise acil durumlarda destek sağlıyor. ARAÇ İÇİ KONFORA ÖZELLİKLE ÇABA GÖSTERİLDİ Yeni Renault Duster'ın iç mekânı dış tasarımıyla uyum içinde olup, sakin ve dingin bir ortam yaratmak üzere tasarlandı. Titanyum Gri vurgulara sahip modern bir ön konsol, sağlam malzemeler, kaliteli grafik arayüzler, gri vurgulu özel koltuk döşemeleri ve koltuk sırtlığının üst kısmına entegre edilen Renault logosu gibi özel ayrıntılar bir araya gelerek benzersiz bir bütün oluşturuyor.  Yeni Renault Duster, kabinin farklı noktalarında (ön konsol, orta konsol, bagaj) yer alan 6 bağlantı noktasından oluşan yeni YouClip sistemiyle donatılıyor. YouClip; tablet tutucusu, akıllı telefon tutucusu veya bardaklık, kanca ve lambayı birleştiren 3'ü 1 arada tutucu aksesuar gibi Renault tarafından araca özel olarak tasarlanan aksesuarları takıp sabitleme olanağı sağlıyor. SAFKAN ATLETİK SUV TASARIMI Yeni Renault Duster, iyi tasarlanmış gövde oranları ve gövdenin etrafını koruyucu bir kemer gibi dolaşan doğal, çizilmeye karşı dayanıklı, kendinden renkli, büyük ölçüde geri dönüştürülmüş malzemelerle hem sağlam hem de güven veren güçlü bir kimlik ortaya koyuyor. 17 inç veya elmas kesim alüminyum 18 inç jant seçenekleri bu güçlü görünümü destekliyor. Ayrıca Duster logolu ön kapı eklentileri ile birlikte ön ve arka tampon alt koruma kaplamalarıyla uyumlu gri ayna kapakları ise ayrıntıya gösterilen özenin altını çiziyor.  4x4 versiyonu, artırılmış yerden yüksekliği ve 4x4 logosuyla birlikte daha geniş yaklaşma ve uzaklaşma açılarına sahip özel tamponlarla donatılıyor. Tüm versiyonlarda farlara dikkat çekmeden yerleştirilen Renault logoları bulunurken, arkadaki aydınlatma gruplarını özel olarak tasarlanan bir şerit birbirine bağlıyor. Ayrıca yeni Renault Duster hem uzunlamasına hem de enine kullanım için tasarlanan maksimum 80 kg kapasiteli tavan raylarıyla donatılıyor.  Tüm modellerde ses izolasyonunu artıran davlumbaz kaplamaları ve ön köşelerle gövde iskeleti arasında köpük dolgular dışında gelişmiş akustik yalıtım özelliklere sahip bir ön cam sayesinde ses yalıtımı açısından da önemli kazanımlar sunuyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.