Hava Durumu

#Tofaş

Bursa Hakimiyet - Tofaş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tofaş haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TOFAŞ ile Stellantis imzayı attı: FIAT, Opel, Citroën ve Peugeot Bursa'da üretilecek! Haber

TOFAŞ ile Stellantis imzayı attı: FIAT, Opel, Citroën ve Peugeot Bursa'da üretilecek!

TOFAŞ'ın Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yer alan duyurusunda, 1 Mart 2023 tarihli açıklamayla, şirket ile Stellantis Europe S.P.A arasında üretim sözleşmesi imzalandığı belirtildi. Anlaşmanın detaylarının paylaşıldığı açıklamada, şu bilgilere yer verildi: "1 Mart 2023 tarihli özel durum açıklamamız kapsamında, Şirketimiz ile Stellantis Europe arasında Stellantis markaları (FIAT, Opel, Citroën, Peugeot) için öngörülen yeni 'K0' modelin hafif ticari araç ve 'Combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında Stellantis lisansı ile Türkiye'de üretim hakkının Tofaş'a verilmesine ve üretilen araç ile yedek parçaların satış koşullarının belirlenmesine yönelik olarak bir üretim sözleşmesi (üretim sözleşmesi) ile Stellantis Grubu'na ait fikri ve sınai mülkiyet haklarının kullanılmasına ilişkin bir lisans sözleşmesi imzalanmıştır." Açıklamada, sözleşme uyarınca, çoğunluğu bu yıl tamamlanacak 232 milyon euroya varan yatırımla hayata geçirilecek proje kapsamında, 2024-2032 döneminde 1 milyon adet araç üretiminin hedeflendiği bildirildi. Fiat markası için üretilen söz konusu araçların Türkiye'de dağıtım hakkının Tofaş'a verildiği belirtilen açıklamada, "Stellantis Otomotiv paylarının şirketimiz tarafından devralınması durumunda, diğer Stellantis markalarının (Peugeot, Citroen Opel) Türkiye'deki dağıtım hakkı da Tofaş'a geçecektir" denildi.

TOFAŞ'tan dev hazırlık:  Opel, Peugeot ve Citroen Bursa'da üretilecek! Haber

TOFAŞ'tan dev hazırlık: Opel, Peugeot ve Citroen Bursa'da üretilecek!

TOFAŞ, 1 Mart 2023’te Stellantis ile imzaladığı anlaşma kapsamında, Opel, Peugeot, Citroen ve Vauxhall markalarına ait hafif ticari araçların üretimini üstlenmeye hazırlanıyor. Rekabet Kurumu’nun anlaşmayla ilgili detaylı incelemesi devam etse de TOFAŞ, Stellantis’in "KO" model araçlarının üretimi için hazırlıklarına hız kesmeden devam ediyor. Bu yeni iş birliği, Türkiye'nin otomotiv sanayisinde önemli bir rol oynayarak, ülkenin Avrupa pazarındaki rekabet gücünü artıracak. TÜRKİYE'DEN AVRUPA'YA ORTA BOY HAFİF TİCARİ ARAÇ ÜRETİMİ Karar'dan Hilal Nas'ın haberine görE; TOFAŞ, Stellantis Grubu’nun bünyesinde yer alan Opel, Peugeot, Citroen ve Vauxhall markalarının orta boy hafif ticari araçlarını Türkiye’de üretecek. Bu araçlar arasında Opel/Vauxhall Vivaro, Fiat Scudo, Peugeot Expert ve Citroen Jumpy modelleri bulunuyor. Kasım ayında seri üretime geçmesi planlanan TOFAŞ, 2025 başında bu yeni araçları piyasaya sunacak. Türkiye'de üretilen araçlar, içten yanmalı ve elektrikli motor seçenekleriyle Avrupa’ya ihraç edilecek. 2025’TE 90 BİN, 2026’DA 150 BİN ARAÇ HEDEFİ Anlaşmaya göre, 2025 yılı itibarıyla TOFAŞ, "KO" model hafif ticari araçlardan 90 bin adet üretmeyi hedefliyor. 2026 yılında bu rakamın 150 bine çıkarılması planlanıyor. Aynı zamanda, Egea-Tipo modelinin üretiminin sona ermesiyle TOFAŞ’ın sahip olduğu toplam 239 bin araçlık kapasitenin önemli bir kısmı yeni ticari araç üretimine ayrılacak. Bu stratejik hamle, Türkiye’nin otomotiv sektöründeki üretim ve ihracat kapasitesini önemli ölçüde artıracak. TÜRKİYE’NİN OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE GÜCÜ ARTACAK TOFAŞ, Stellantis ile gerçekleştirdiği bu yeni iş birliği ile Türkiye’yi, Avrupa’nın hafif ticari araç üretiminde önemli bir merkez haline getirmeyi hedefliyor. İç ve dış pazarlara yönelik artan üretim kapasitesiyle TOFAŞ, Türkiye'nin otomotiv endüstrisindeki liderliğini pekiştirmeye hazırlanıyor. Stellantis Grubu’nun Opel, Peugeot, Citroen ve Vauxhall modellerini TOFAŞ'ın güvenli ellerine teslim etmesi, Türkiye'nin küresel otomotiv pazarındaki rekabet gücünü daha da ileriye taşıyacak.

Bursa'nın otomotiv devi TOFAŞ'tan 'satış' açıklaması: Süreç devam ediyor Haber

Bursa'nın otomotiv devi TOFAŞ'tan 'satış' açıklaması: Süreç devam ediyor

TOFAŞ, Rekabet Kurulu’nun Stellantis Otomotiv Pazarlama AŞ paylarının alımı ile ilgili olarak verdiği kararın ara bir karar olduğunu ve sürecin devam ettiğini duyurdu. Rekabet Kurulu, önceki gün Stellantis’in TOFAŞ tarafından devralınmasına yönelik sunulan taahhütlerin yeterli görülmediğini bildirdi. Tofaş’tan KAP’a yapılan açıklamada, “Rekabet hukuku düzenlemeleri kapsamında söz konusu karar bir ara karar niteliğinde olup, anılan kararın şirketimize tebliğ edilmesini takiben yapılacak detaylı değerlendirmeler sonrasında ilave açıklamalarımız yasal süresi içerisinde Rekabet Kurulu’na sunulacaktır.” ifadeleri yer aldı. SÜREÇ HAKKINDA BİLGİLER Yapılan açıklamada, “29.07.2023 tarihli özel durum açıklamamız ile Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin (Stellantis Otomotiv) paylarının tamamının ve bu kapsamda Peugeot, Citroën, Opel ve DS Automobiles’dan oluşan Stellantis markalarının distribütörlüğünü içerecek şekilde Stellantis Otomotiv’in Türkiye’deki mevcut faaliyetlerinin Şirketimiz tarafından devralınmasına ilişkin Pay Devir Sözleşmesi’nin imzalandığı; 05.12.2023 tarihli açıklamamızda ise anılan işlemle ilgili alınması gereken izin konusunda Rekabet Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda işlemin nihai incelemeye alınmasına karar verildiği; 24.05.2024 tarihli açıklamamızda, Rekabet Kurulu tarafından yapılan bildirimle nihai inceleme süresinin uzatılmasına karar verildiği ve sürecin devam etmekte olduğu kamuya açıklanmıştı.” bilgileri aktarıldı. YATIRIMCILARA DUYURU Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde dün yayımlanan açıklamada, Rekabet Kurulu’nca işlemin yürütülmesi için verilen taahhütlerin yeterli olmadığı vurgulandı. Tofaş, söz konusu kararın esasen bir ara karar niteliği taşıdığını ve anılan kararın kendilerine ulaştıktan sonra detaylı değerlendirmelerin yapılacağını belirtti. Ayrıca, “Bu kapsamda ilgili karar nihai nitelikte olmayıp, süreç devam etmektedir.” denildi. Konuyla ilgili olarak yatırımcılara önemli gelişmelerin aktarılacağı ifade edildi.

Bursa'nın dev fabrikası TOFAŞ duyurdu: Personel alınacak! İlanlar yayımlandı Haber

Bursa'nın dev fabrikası TOFAŞ duyurdu: Personel alınacak! İlanlar yayımlandı

6 bini aşkın çalışanıyla yılda 400 bin araçlık üretim kapasitesine sahip olan Bursa'daki otomotiv devi TOFAŞ, personel alımı yapmak için art arda çok sayıda ilan yayımladı. Toplam 1 milyon m2 alan üzerinde faaliyet gösteren oto devi TOFAŞ başta Bursa'da çok sayıda personel alımı yapacak. TEK DUYURULDU: PERSONEL ARANIYOR LinkedIn'de yayımlanan ilanlara göre TOFAŞ, Bursa'da gümrük operasyonları uzmanı, Dış Ticaret Operasyon Uzmanı, E&E Infotainment Project Development Engineer, Basılı Sac ve Hammadde Satınalma Uzmanı, Şasi&Motor Sistemleri Satınalma Uzmanı, E&E Connectivity Project Development Engineer, E&E Components - Project Development Engineer, Linux Admin, Powertrain Motor Kontrol Uzmanı, Koltuk Tasarım Uzmanı, E&E Connectivity Component Development Leader, E-Powertrain Kontrol Uzmanı, Sanal Analizler Mühendisi (CFD), Kalıp Mühendislik Proje Sorumlusu, Kalıp Mühendislik Proje Sorumlusu, Yakıt Sistemleri Tasarım Uzmanı (Contractual), Project Engıneer – Mechatronıcs, Sistem Geliştirme Lideri (E&E Sistem Mühendisi), E&E Kablo Sistemleri Mimari Uzmanı, Sistem Maliyet Mühendisi, E&E Komponentleri Geliştirme Lideri - İleri Sürücü Destek Sistemleri, Gövde Hareketli Parçalar Tasarım Uzmanı, Torpido, Orta Konsol ve Kapı Panelleri Tasarım Uzmanı ve İş Yeri Hekimi istihdam edecek. İlanlara LinkedIn üzerinden başvuru yapılabilecek. DİKKAT ÇEKEN SOSYAL HAKLAR Dev şirket çalışanlarına şu imkanları sunuyor: *Koç Vakfı Yan Faydaları *Sağlık Sigortaları *Koç Ailem Programı *Burslar *Sosyal Destek Ödemeleri ve Hizmetleri *25 farklı Spor ve Hobi Kulüpleri *Flextra Esnek Yan Fayda Programı *Hibrit çalışma imkanı *Uzaktan çalışmada TokenFlex desteği *Cep Telefonu Hattı & İnternet

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u zora sokacak! Togg detayı... Haber

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u zora sokacak! Togg detayı...

Türkiye piyasasına adım atan Çinli otomobil devi BYD uzmanların dilinden düşmüyor. Tofaş ve Renault'u bitirecek hamle olarak nitelendirilirken asıl hedefin Togg olmadığı belirtildi. İşte otomotiv yazarından BYD hamlesi... BÜYÜK BİR REKABET BAŞLIYOR Emre Özpeynirci'nin haberine göre, Çinli otomobil üreticisi BYD'nin Türkiye pazarına giriş yapması, özellikle Tofaş ve Renault gibi yerli otomobil üreticileri için büyük bir rekabet oluşturacak. Türkiye'de elektrikli ve hibrit otomobillere yönelik ÖTV avantajları, BYD'nin rekabet gücünü artıracak. BYD'nin bu yılın sonuna kadar 30 bin adet hibrit ve elektrikli otomobil satmayı planladığı belirtilirken, bu durumun Togg gibi diğer yerli markaları da etkilemesi bekleniyor. ÇOK SATAN MARKALARIN KORKULU RÜYASI Çinli BYD kısa süre içinde Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil ithal ederken, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecek. Bu durumda BYD, Togg'dan ziyade Türkiye'de üretim yapan diğer markaların korkulu rüyası olacak. 2026 sonunda üretimini başlayacağı iddia edilen yerli elektrikli otomobil için heyecan duyulduğunu görüyor ama bence sunulan desteklerle birlikte Türkiye'nin en çok satan markalarının korkulu rüyası olacağını düşünüyorum. Sebeplerini sıralayayım: ÖNCE İLK 3, SONRA ZİRVE BYD yatırım teşvik belgesini almasıyla birlikte Türkiye'ye odaklandı. Çin pazarında 2023'ün ilk 6 ayında 1 milyon 155 bin adet satan ve Çin'in en çok satan markası olan BYD, Türkiye'de de kısa sürede başarılı olacak gibi görünüyor. Müdür İsmail Ergun, hedeflerinin ilk etapta en çok satan ilk 3 markadan biri olmak olduğunu söyledi. Tüm bunları üstüne 2025 sonunda yılda 150 bin adet kapasiteli fabrika devreye girip, yerli üretim avantajı yakaladığında ise muhtemelen en çok satan marka pozisyonuna geleceklerdir. 50 YILDA ÇOK DESTEKLENDİLER Kuşkusuz Türkiye'de 50 yıldır üretim yapan markalara da yıllar içinde önemli destekler sağlandı. Ancak, bu desteklere rağmen BYD gibi bir devin Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil getirmesi, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri zor durumda bırakacak. Bu markalar matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecekler. HEM SANAYİ HEM PAZAR BAŞTAN ŞEKİLLENECEK BYD'nin yatırım teşvik belgesini alması ve Çin'in de Türkiye'ye odaklanması, sadece otomotiv sanayisini değil, pazarı da baştan aşağı şekillendirecek gibi görünüyor. ODMD: İTHAL DEĞİL, YERLİ MODELLER DESTEKLENMELİ Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Mobilite Derneği (ODMD) ise elektrikli araçların desteklenmesi gerektiğini ancak ithal araçlar yerine Türkiye'de üretilen araçların desteklenmesi gerektiğini savunuyor. TOGG'A REKABET İÇİN KÜÇÜK MODEL GEREK Togg'un 2021 yılında 19 bin 383 adet satarak ilk yıl hedefini tutturduğu belirtiliyor. 2024 yılına ise 70 bin adetlik üretim hedefi ile girildi. İlk 6 ay sonunda 13 bin 21 adet ile Türkiye'nin en çok satan 13. markası oldu. Ancak Togg'un, BYD gibi dev bir markayla rekabet edebilmesi için daha küçük ve uygun fiyatlı bir model geliştirmesi gerekiyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.