Hava Durumu

#Byd

Bursa Hakimiyet - Byd haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Byd haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u zora sokacak! Togg detayı... Haber

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u zora sokacak! Togg detayı...

Türkiye piyasasına adım atan Çinli otomobil devi BYD uzmanların dilinden düşmüyor. Tofaş ve Renault'u bitirecek hamle olarak nitelendirilirken asıl hedefin Togg olmadığı belirtildi. İşte otomotiv yazarından BYD hamlesi... BÜYÜK BİR REKABET BAŞLIYOR Emre Özpeynirci'nin haberine göre, Çinli otomobil üreticisi BYD'nin Türkiye pazarına giriş yapması, özellikle Tofaş ve Renault gibi yerli otomobil üreticileri için büyük bir rekabet oluşturacak. Türkiye'de elektrikli ve hibrit otomobillere yönelik ÖTV avantajları, BYD'nin rekabet gücünü artıracak. BYD'nin bu yılın sonuna kadar 30 bin adet hibrit ve elektrikli otomobil satmayı planladığı belirtilirken, bu durumun Togg gibi diğer yerli markaları da etkilemesi bekleniyor. ÇOK SATAN MARKALARIN KORKULU RÜYASI Çinli BYD kısa süre içinde Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil ithal ederken, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecek. Bu durumda BYD, Togg'dan ziyade Türkiye'de üretim yapan diğer markaların korkulu rüyası olacak. 2026 sonunda üretimini başlayacağı iddia edilen yerli elektrikli otomobil için heyecan duyulduğunu görüyor ama bence sunulan desteklerle birlikte Türkiye'nin en çok satan markalarının korkulu rüyası olacağını düşünüyorum. Sebeplerini sıralayayım: ÖNCE İLK 3, SONRA ZİRVE BYD yatırım teşvik belgesini almasıyla birlikte Türkiye'ye odaklandı. Çin pazarında 2023'ün ilk 6 ayında 1 milyon 155 bin adet satan ve Çin'in en çok satan markası olan BYD, Türkiye'de de kısa sürede başarılı olacak gibi görünüyor. Müdür İsmail Ergun, hedeflerinin ilk etapta en çok satan ilk 3 markadan biri olmak olduğunu söyledi. Tüm bunları üstüne 2025 sonunda yılda 150 bin adet kapasiteli fabrika devreye girip, yerli üretim avantajı yakaladığında ise muhtemelen en çok satan marka pozisyonuna geleceklerdir. 50 YILDA ÇOK DESTEKLENDİLER Kuşkusuz Türkiye'de 50 yıldır üretim yapan markalara da yıllar içinde önemli destekler sağlandı. Ancak, bu desteklere rağmen BYD gibi bir devin Türkiye'ye ÖTV ile elektrikli otomobil, %30 ÖTV ile şarj edilebilir hibrit otomobil getirmesi, Tofaş, Renault, Hyundai ve Toyota gibi yerli rakipleri zor durumda bırakacak. Bu markalar matrahlar güncellenmediği için en düşük %80 ÖTV ile otomobil satmaya devam edecekler. HEM SANAYİ HEM PAZAR BAŞTAN ŞEKİLLENECEK BYD'nin yatırım teşvik belgesini alması ve Çin'in de Türkiye'ye odaklanması, sadece otomotiv sanayisini değil, pazarı da baştan aşağı şekillendirecek gibi görünüyor. ODMD: İTHAL DEĞİL, YERLİ MODELLER DESTEKLENMELİ Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Mobilite Derneği (ODMD) ise elektrikli araçların desteklenmesi gerektiğini ancak ithal araçlar yerine Türkiye'de üretilen araçların desteklenmesi gerektiğini savunuyor. TOGG'A REKABET İÇİN KÜÇÜK MODEL GEREK Togg'un 2021 yılında 19 bin 383 adet satarak ilk yıl hedefini tutturduğu belirtiliyor. 2024 yılına ise 70 bin adetlik üretim hedefi ile girildi. İlk 6 ay sonunda 13 bin 21 adet ile Türkiye'nin en çok satan 13. markası oldu. Ancak Togg'un, BYD gibi dev bir markayla rekabet edebilmesi için daha küçük ve uygun fiyatlı bir model geliştirmesi gerekiyor.

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u tahtından edecek! Haber

Çinli BYD, Bursa'nın otomotiv devleri TOFAŞ ve Renault'u tahtından edecek!

Türkiye’ye 27 yıl sonra ilk kez doğrudan yatırıma gelen otomotiv marka­sı olan Çinli elektrikli otomobil üretici BYD, hedeflerini açıkladı. Manisa’ya 1 milyar dolar yatırımla oto­mobil fabrikası ve Ar-Ge mer­kezi kurmaya hazırlanan BYD, önümüzdeki 3 yılda Türkiye’de en çok satan 3 markadan bir ol­mayı hedeflediklerini duyurdu. BYD'nin kararını "Otomotivde çarşı iyice karışacak'' ifadeleriyle değerlendiren gazeteci Emre Özpeynirci çarpıcı bir öngürüde bulundu. İşte Özpeynirci'nin açıklaması: Çarşı karışacak. Türkiye'de yatırım kararı alan BYD, iç pazarda 3 yıl içinde ilk 3 markadan biri olmayı hedeflemiş. Mevcut şartlar böyle devam ederse ilk 3 değil birincilik bile rahat gelir. Çünkü; 1) 2026 yılında üretim başlamadan hemen bu aydan itibaren Çin'e konan gümrük vergilerinden muaf olacaklar. Yani ithal ettikleri hiç bir elektrikli ve hibrit modele %50 (+40) gümrük vergisi ödemeyecekler. 2) Kanun teklifi meclisten geçtikten kısa bir süre sonra şarj edilebilir hibrit (PHEV) modellerinin ÖTV'si %80'den 30'a inecek. 3) Elektrikli modelleri için artık %50 gümrük vergisi ödemeyecekleri için 'luk ÖTV avantajından yararlanacaklar. Yani BYD bu avantajlarla üretime başlamadan bile iç pazarda lider olabilir. Bu arada Türkiye'de yaklaşık 2 yıldır ÖTV matrahları güncellenmediği için tüm otobillerin (içten yanmalı) ÖTV'si %80'den başlıyor. Bu da uzun süredir yerli avantajının kalmadığını ithalatın payının %70'i aşmasıyla görüyoruz. Şimdi BYD'ye sağlanan bu teşviklerle 50 yıldır Türkiye'de üretim yapan yerli üretimin rekabet avantajı daha da zayıflayacak. Diğer Çinli rakipleri de yatırım yapmazlarsa, ek vergilerle rekabet avantajını kaybedecekler. Yani otomotivde çarşı iyice karışacak... Not: Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Çin'den ithal tüm otomobillere ek vergi gelmesini istemiş ve başarılı olmuştu. Ama BYD yatırımı biraz işi bozmuş gibi.

Bursa'da yeni otomobil fabrikası müjdesi! Çinliler, Togg, TOFAŞ ve Renault'a rakip olacak Haber

Bursa'da yeni otomobil fabrikası müjdesi! Çinliler, Togg, TOFAŞ ve Renault'a rakip olacak

Türkiye otomotiv sektöründe dev bir adım atmaya hazırlanıyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır, Çinli otomotiv devleri BYD ve Chery ile yatırım görüşmelerinin sona erdiğini duyurdu. Bu yatırımlarla birlikte Türkiye, elektrikli araç üretiminde önemli bir merkez haline gelebilir. NEDEN TÜRKİYE? Türkiye, stratejik konumu, genç ve dinamik nüfusu ve gelişmiş tedarik zinciriyle otomotiv yatırımları için cazip bir ülke. BYD ve Chery'nin Türkiye'yi tercih etmesi, ülkenin elektrikli araç pazarındaki potansiyelini de gösteriyor. UCUZ ELEKTRİKLİ ARAÇ DEVRİ BAŞLIYOR! BYD ve Chery, uygun fiyatlı elektrikli araç modelleriyle tanınıyor. Türkiye'de üretim yapmaları, ithalat maliyetlerini düşürecek ve tüketicilere daha erişilebilir fiyatlarla elektrikli araç sahibi olma fırsatı sunacak. Bu durum, Türkiye'deki elektrikli araç pazarını hızla büyütebilir. FABRİKALARDAN BİRİ BURSA'DA OLACAK Uzmanlar, fabrikalardan birinin Togg, TOFAŞ ve Renault'un faaliyet gösterdiği Bursa'da kurulmasını bekliyor. Ancak, resmi açıklama henüz yapılmadı. Yatırım teşvik paketi ve diğer detayların görüşmeleri devam ediyor. NE ZAMAN ÜRETİME BAŞLANACAK? Bloomberg'in haberine göre, BYD ve Chery yatırımlarının önümüzdeki yaz döneminde resmen açıklanması bekleniyor. Üretimin ne zaman başlayacağı ise henüz net değil. TÜRKİYE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YENİ BİR DÖNEM BYD ve Chery'nin Türkiye'deki yatırımları, ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacak. Ayrıca, Türkiye'nin elektrikli araç üretiminde önemli bir oyuncu haline gelmesine ve küresel pazarda rekabet gücünü artırmasına yardımcı olacak. ELEKTRİKLİ ARAÇ DEVRİMİ TÜRKİYE'DE HIZ KAZANIYOR! Bu gelişmelerle birlikte, Türkiye'de elektrikli araçlara olan ilgi daha da artacak. Uygun fiyatlı ve kaliteli elektrikli araçlara erişim kolaylaşacak. Çevre dostu ulaşım seçenekleri yaygınlaşacak ve Türkiye'nin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşması hızlanacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.