TOGG’a üç çocuk desteği yeter mi?

Yazının Giriş Tarihi: 29.03.2025 08:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 29.03.2025 15:20

Elektrikli araçlar artık çok yaygın hale geldi.

Türkiye, kendi milli aracını elektrikli olarak piyasaya çıkarma hazırlığı içine girdiğinde önünde duran tek bir marka vardı.

O da…

Türkiye için çok uygun bir noktada değildi.

Çinlilerin devreye girmesiyle birlikte elektrikli araçta seyir bir anda değişti.

Türkiye kendi milli markasını yaratmaya çalışırken, Çinliler çoktan yolu geçmiş, kendi ülkelerinde satış rekorları kıran markalar oluşturmayı başarmıştı.

O markalar artık Türkiye’de, Türkiye’nin yerli aracı TOGG ile rekabet etmenin ötesinde piyasayı tamamen ele geçirmek üzereler.

Dünyaca ünlü otomotiv firmaları bile Çinli markalarla mücadele edemez hale geldiler.

Türkiye, kendi ürettiği aracı koruyabilmek için Çinli otomotiv şirketlerini Türkiye’de yatırıma zorlayacak kararları devreye sokmak zorunda kaldı.

TOGG’un Çinli ve diğer elektrikli araç markalarıyla rekabet edebilmesi için de faizsiz kredi muslukları sonuna kadar açıldı.

Ancak, bu bile Çinli firmaları durduramadı.

Türkiye’de de rekorları ele geçirdiler.

Hükümet, mevcut şartların yanına şimdi yeni bir motivasyon unsuru koydu.

Evli çiftlere, üç çocuk yapın TOGG’u daha ucuza alın çağrısı yapıyor.

Pazarlama tekniğinde bu bir ilktir herhalde…

İki çocuğu olan ve daha önce aracı olmayan ailelere dönük hükümetin bu kampanyasıyla deyim yerindeyse bir taşla iki kuş vurulmak isteniyor.

Hem TOGG satışlarının attırılması hedefleniyor hem de 86 milyonluk nüfusun daha da yukarılara çekilerek genç kalması amaçlanıyor.

Bu ekonomik şartlarda iki çocuklu aileler üçüncü çocuğu yapıp TOGG almayı düşünebilir mi?

TOGG ve üç çocuk kampanyasıyla elektrikli araç serüveni arasındaki gelişmeler belki başka kampanyaları da körükler.

En alt segmenteki İçten yanmalı, yani dizel ve benzinle çalışan araçlarla elektrikliler hemen hemen aynı fiyatlarla satılıyor.

Hatta…

Kimi markalarda elektrikliler daha pahalı olmasına rağmen ilgi görüyor.

Bunun da üç neden var.

Bir: Yakıt.

Elektrik daha ucuz.

Tabii evinizden şarj ediyorsanız.

Ama son zamanlarla bu durum biraz daha zorlaşabilir.

Dizel araçlarla aynı oranda yakıt tüketimine sahip olabilirler.

İki:

Bakım.

Elektrikli araçlar içten yanmalı araçlara göre daha ucuz bakım maliyetlerine sahip.

Bu da…

Onları avantajlı kılıyor.

Üç:

Özellikle lüks araç versiyonlarında elektrikli araçlara binmek çok daha ucuz.

Özellikle Alman markası lüks araçların elektriklileri, içten yanmalı araçlara göre yarı yarıya ucuz.

Bu da…

Haliyle lüks tüketim potansiyeli taşıyanları bu araçlara yönlendiriyor.

Elektrikli araçların fosil yakıtla çalışan araçlara göre karayollarını kaplamaya başlamasının altında yatan nedenler arasında en olması gereken tercih çevreci olmasıydı değil mi?

Satış, geliştirme pazarlama gibi unsurlara baktığınızda bu konunun hiç önemli olmadığını görüyorsunuz.

Ucuz yakıt.

Yüksek teknoloji…

Sunulan menzil.

Ve…

Ultra zenginler sınıfına girip girmeme arasında kalanların fiyatları 35-40 milyonları bulan lüks araçlara elektrikli araçlara sağlanan teşvikler nedeniyle yarı yarıya ucuz fiyatla binme isteği…

Elektrikli araç piyasasını şimdilik mutlu ediyor.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hakimiyet En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.