Bursa ve baraj sözcüğü yan yana geldiğinde akla ilk gelen yer Doğancı oluyor.
Yıllarca Bursa’nın yükünü çekti.
Aynı kaynaktan beslenen Nilüfer Barajı yapıldığında, artık Bursa'nın su sıkıntısı çekmeyeceği söylenmişti.
Nüfusun 4 milyonlara yaklaşacağı elbette tahmin edilemedi.
Doğancı Barajı ile Nilüfer aynı kaynaktan beslendiği için artan nüfusa yetmez olunca devreye Bursa'nın GAP’ı olarak da nitelendirilebilecek Çınarcık Barajı devreye sokuldu.
İçme suyu barajıydı.
Hatta, baraj gövdesi Orhaneli’nin Karıncalı(beldesinde) mahallesine yakın noktalarda adaların oluşmasına bile neden olmuştu.
Ancak, içme suyu iken bir anda sanayiye kaynak noktasına getirildi.
Kim yaptı, nasıl planladı?
Kent uyutuldu.
Olan oldu.
Şu an Bursa’ya ne kadar destek katıyor, açıkçası BUSKİ’nin internet sitesine girip incelemek istediğinizde bir sonuca ulaşamıyorsunuz.
Bu arada BUSKİ’nin internet sitesi de sorunlu gibi…
Misal, barajlarla ilgili ayrıntılı bilgi almak istediğinizde açılan sayfadan pek de istediğiniz sonuca erişemiyorsunuz.
Sadece doluluk oranlarını okuyabiliyorsunuz.
Çünkü, sayfa içinde dolaşamıyorsunuz.
Birkaç ay önce yüzde 35’lerde olan doluluk oranları son günlerdeki yağışlarla birlikte yüzde 47’lere ulaşmış.
Bursa için bu sevindirici mi?
Birkaç gün daha yağış olur.
Barajlar bu yağışlarla birlikte doluluk oranında yüzde 50’lere ulaşır.
Koca yaz var önümüzde.
Sonbahar aylarının da yaz gibi geçtiği düşünülürse, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’den sıklıkla su tasarrufu çağrısı duyacağız.
Bursa’nın barajları ile yer altı sularını besleyen Uludağ’ın önemi burada işte…
Her fırsatta yapılaşmaya doğru bir adım daha ilerleyen Uludağ, Bursa'nın hem oksijen hem de su deposu.
Son yıllarda ne yazık ki su deposu olma özelliğinden uzaklaşıyor.
Meteoroloji verilerine göre şuan Uludağ'da kar kalınlığı 3 cm.
Hadi diyelim ki…
Birkaç gün daha sürmesi beklenen yağışların Uludağ’a bir iki santimlik etkisi olsun.
Koca bir yaz için yeterli olur mu?
Her geçen gün daha da kuraklaşan yazlar, ilkbaharlar yaşamaya devam edersek, gelecek birkaç yıl içinde batıda su sorunu yaşayan kentlerin sayısı hızla artacak demektir.
Potansiyel iller arasında Bursa’yı da görebiliriz.
Daha önce de bu köşeden birkaç kez aktarmıştım.
Bursa, gözle görülmeyen bir alev kazanın içinde.
O kadar çok noktasında gazla, kömürle, atıkla çalışan elektrik santraline sahip ki şaşar kalırsınız.
Buna trafikteki 1 milyon 250 bin civarında aracı da eklerseniz içinde bulunduğumuz durumu daha iyi analiz edersiniz.