Acemler’deki ek şerit sorunu çözdü mü?

Yazının Giriş Tarihi: 13.03.2025 07:56
Yazının Güncellenme Tarihi: 13.03.2025 07:57

Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz günlerde Acemler’deki ilave şerit çalışmalarını tamamlayarak hizmete açtı.

Böylelikle, Acemler İstasyonu ve BUSKİ binası önünden itibaren sol 3 şeritten İzmir istikametine, sağ şeritlerden ise Mudanya ve Hürriyet tarafına kesintisiz ulaşım sağlandığı, bölgedeki yoğunluğun da büyük ölçüde giderildiği açıklandı.

Peki gerçekten rahatlama sağlandı mı?

Bursa’nın ulaşım sorunlarını yakından takip eden ve Erzurum Teknik Üniversitesi’nde ulaşım doktorası yapan İnşaat Mühendisi Ahmet Ünal’a göre sağlamadı.

Ünal, daha önce de Bursa’nın kara ve deniz ulaşımı, Akiniş rampasındaki kaza, kentsel dönüşüm başta olmak üzere rapor hazırlamıştı.

İsterseniz önce Bursa Büyükşehir Belediyesi Acemler’de ne yaptı bilmeyenler için onu anlatarak başlayayım.

Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından Bursa İzmir Karayolu Acemler Kavşağı ile Mudanya Kavşağı arasındaki Soğukkuyu kavşak bölgesinde yürütülen yol genişletme ve bordür düzenleme çalışmalarında, 50’ye yakın iş makinesi görev alırken, asfalt çalışmaları kapsamında 1523 ton frezeleme, 933 ton dolgu, 608 ton alt temel, 2496 ton PMT, 965 ton bitümlü temel, 69 ton binder ve 3730 ton aşınma asfalt işlemi yapıldı.

Trafik Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından da Acemler-Soğukkuyu arası İzmir istikametinde 16 adet ‘Yönlendirme Oku’ uygulamasıyla birlikte 4 adet ‘Mudanya’ ve 12 adet ‘İzmir’ yönlendirme şablonu uygulaması, 2,1 kilometre orta çizgi ve 1,4 kilometre kenar çizgi çalışması gerçekleştirildi. İzmir istikameti gidiş yönünde 2,4 kilometre orta çizgi ve 4,6 kilometre kenar çizgi çalışması gerçekleştirildi.

Acemler’deki trafik sıkışıklığını gidermek amacıyla yapılan çalışmayla yol güzergahları birbirinden tamamen ayrıldı. Acemler İstasyonu ve BUSKİ binası önünden itibaren sol 3 şeritten İzmir istikametine, sağ şeritlerden ise Mudanya ve Hürriyet’e kesintisiz ulaşım sağlanabilir hale getirildi. Sürücüler, Soğukkuyu çıkışının devamında Mudanya ve Nilüfer güzergahlarına devam edebiliyor.

Büyükşehir Belediyesi açılış sonrası yaptığı açıklamayla bu çalışmayla bölgedeki trafiğin rahatladığını ve sıkışıklığın büyük ölçüde önlendiğini kamuoyuna duyurdu.

Bu güzergahı pek kullanmıyorum ama düzenleme yapıldıktan sonra bir iftara katılmak üzere İhsaniye’ye giderken yakın çevre yolundan Acemler Kavşağı’nı geçerek İzmir yoluna bağlandım. İftar saatinde özellikle bağlantı noktasını aşmak zordu ama asıl zorluğu İzmir yoluna devam şeridine geçmekte çektim. Aynı şekilde Ankara yönünden gelen araçlar da yolun son 300 metreye kadar bölünmüş olması nedeniyle daha fazla zorluk yaşıyordu. Daha önce 900 metrelik bir mesafede geçişi gerçekleştirirken sürenin mesafenin kısalması zorluğu arttırdı. Soğukkuyu’dan gelip Mudanya yönüne gidecekler için ise şeridin artması büyük rahatlık sağlamadı diyebilirim.

ÇÖZÜM TIKANIKLIĞI AÇMAK DEĞİL YENİ DAMAR OLUŞTURMAK

Ek şerit ile ilgili elektronik posta gönderen Ünal, ‘O bölgedeki sorun bir ek şeritle çözülecek ufak bir problem miydi yoksa başka sebeplerden dolayı çözülmüş gibi mi görünüyor? Sorusuyla görüşlerini açıkladı. Ünal, şöyle devam etti:

Öncelikle ifade etmek isterim ki şu an çözüldüğüne dair büyük ihtimalle yanılgı içerisindeler. Çünkü Ramazan ayı dolayısıyla çoğu işyeri kendince ve çalışanlarından gelen talepler doğrultusunda çalışma saatlerini düzenliyor. Bu yüzden iş dünyasında mesai saatlerinde tam bir yeknesaklık bulunmadığı için işe başlama ve iş bitiş saatleri farklılık arz ediyor’

10 Mart günü kendisine ulaşan trafik fotoğraflarını ve yoğunluk grafiklerini de elektronik postaya ekleyen Ünal, ‘O gün Merinos- Esentepe arası yaklaşık 50-60 dk da katedilebilmiş. Aslına bakarsanız sorun bir ek şeritle çözülemeyecek kadar büyük olup BUSKİ’nin arkasından yapılacak yeni bir yolla çözülecek durumdadır’ dedi.

İfade edildiği gibi sorun çözülmüş olsa bile nüfusu sürekli artan Bursa’da buna bağlı olarak artan taşıt sayısı ile birlikte çok değil 1-2 sene sonra yine problem ortaya çıkacağını da savunan Ünal, ‘Bu yüzden Acemler taşıyabileceği maksimum trafik yoğunluğuna ulaşmış bu sorun damar tıkanıklığını açmak ile değil ancak yeni bir damar (yeni bir güzergah) oluşumu ile çözülebilir’ mesajını verdi.

BURSA’NIN EN GENÇ ÜNİVERSİTESİ 3 YAŞINDA

Mudanya Üniversitesi denilince aklıma Mütevelli Heyeti Başkanı Gıyasettin Bingöl ve onun eğitime adanmış ömrü geliyor.

Varto’dan Bursa’ya uzanan bir başarı öyküsüne sahip olan Bingöl, 3 yıl önce dershanecilikle başlayan hayalini gerçekleştirerek, Mudanya Üniversitesi’ni Bursa’ya kazandırmıştı.

Daha Bingöl’ün hayaliyken dinlediğimiz ve AS TV’deki yayınlarda konuştuğumuz Mudanya Üniversitesi, önceki gün üçüncü kuruluş yıldönümünü kutladı.

Zaman su gibi akıp giderken Mudanya Üniversitesi de büyüyerek gelişti. 350 öğrenci başlayan akademik yolculuk 2 bin öğrenciye ulaştı. Üç fakülte bir meslek yüksek okulunda 7 bölüm olan üniversitedeki bölüm sayısı 24’e çıkarken 7 yüksek lisans programı başlatıldı. Bu yıl yeni bölümler için YÖK’e yapılan başvurular ise onay bekliyor.

Yıldönümü üniversitede kesilen pasta ile kutlandı. Törene Bingöl’ün yanı sıra mütevelli heyet üyeleri Rektör Prof. Dr. Emin Karip, Genel Sekreter Ali Mollasalih katıldı.

Kutlama töreni fotoğraflarını paylaşan Gıyasettin Bingöl, her geçen yıl büyüyerek hedeflerine doğru emin adımlarla ilerlediklerini belirterek, ‘Araştırma, yenilikçilik ve toplumsal sorumluluk anlayışıyla şekillenen vizyonumuz, gelecekte de bizlere yol göstermeye devam edecek. Hep birlikte daha büyük başarılara imza atacağımıza olan inancım tamdır’ dedi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hakimiyet En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.