Şehir yönetimiyle halk arasındaki bağı kurmakla sorumlu Bursa Kent Konseyi, Bursa'nın en önemli sorunu ulaşıma alternatif çözüm arayışını uzmanlarıyla dün masaya yatırdı.
Amaç ortak akılda buluşup laf değil çözüm üretmek.
Kent Konseyi Başkanı Hasan Çepni'nin moderatörlüğünde, Büyükşehir Belediye eski Başkanı Erdem Saker, Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, Büyükşehir Belediye Başkanı Danışmanı Taha Aydın ve Şehiriçi Trafik Şube Müdürü Önder Dülger'in de alternatif ulaşıma katkı koymak adına çözüm önerilerini aktardıkları toplantının son derece faydalı olacağı kanısındayım.
Bu nedenle uzmanların fikir ve önerilerini yorumlamak yerine konuşmalarını özetle sizlerle paylaşmak istiyorum.
İlk kürsüye gelen Hasan Çepni, halkı toplu taşımacılığa özendirmek, keyfi araç gezmelerinden kaçınarak yaşanabilir bir Bursa oluşturmak için çözümün şehri yönetenlerin koyduğu kurallara ve mevzuata uymak olduğunu savunarak bunun kültür haline getirilmesini önerdi.
Erdem Saker de, dünyadaki küresel ısınma ve iklimsel değişikliğe değinerek başladığı konuşmasında araçların çıkardığı karbondioksit gazının çevreye zararlarına dikkati çekti. Alternatif ulaşım için aktarmalı ulaşımın halk arasında yaygınlaştırılmasının ve de güvenli bisiklet yollarının yapılarak bisiklet kullanımına geçilmesini istedi.
Toplu ulaşımda hedef haline gelen Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy da konuşmasında "Bursa'da toplu taşımaya güven sorunu var" diyerek başlayıp gelişmiş ülkelerden örnekler verdi. Şehir içinde üç şeritli yollar yapılıyor ama bunların bir şeridinin otopark olarak kullanılmasının doğru olmadığını, bu yüzden de şehrin konut imar planları yapılırken müteahhitlerin istediği değil yasanın gerektirdiği şekilde otopark uygulmasına önem verilmesi gerekliliğine vurgu yaptı.
Şehiriçi Trafik Şube Müdürü Önder Dülger de, trafikte herkesin birbirine saygılı olma bilincine değinerek, hala tramvay güzergahına araç park edilmek suretiyle günde 30, 40 ihbar aldıklarını söylemesi bile ne kadar bilinçsiz bir toplum olduğumuzun kanıtı gibidir.
Dülger yolların belediye tarafından otoparkmış gibi kullanılmasının trafik akışında sıkıntı yarattığını söyledi.
Kürsüye son olarak gelen Taha Aydın da, Büyükşehir Belediyesi'nin en çok eleştirilen çalışması olan T2 hattının niçin yeraltından değil de üstünden yapıldığını anlattı.
"Yeraltına inmemiz durumunda her bir kilometrelik mesafe için 12 milyon euro maliyet oluşuyor. Aynı şeyi üstten yapmamız ise 2 milyon euro" derken bunun raylı sistemin tamamının yeraltından yapılmayacak anlamına gelmeyeceğinin de altını çiziyor.
Aydın, ayrıca bugüne kadar yapılan ve de yapılacak yol, kavşak çalışmaları hakkında da sinevizyon eşliğinde sunum yaptı.
Velhasıl her şeyden önemlisi, Büyükşehir'de yaşamak yasalara ve kurallara uymayı gerektirir.
Fikir ve öneriler ne mi olacak?
Şehiriçi ulaşımına alternatif fikir ve önerilerin arandığı Bursa Kent Konseyi'nin 'Bursa Konuşuyor' toplantısında çıkan çözüm önerilerinin ne olacağını merak edenlere aktarmış olalım.
Toplantıda konuşmacıların ve katılımcıların önerileri oluşturulan sekretarya tarafından tek tek zapta geçirildi.
Bunlar Kent Konseyi yönetimince bir kez daha değerlendirilip Büyükşehir Belediye Meclisi'ne sunulacak.
Şehir adına karar verici yönetimi oluşturan belediye meclisi üyeleriyle de paylaşılıp uygulanabilir olanlar hayata geçirilecek.
Biz de bu işin takipçisi olacağız.
Hoş geldin Adnan Baştopçu
Gazetemizin yazar kadrosuna katılan Adnan Baştopçu'nun birkaç gündür yazıları dikkatinizi çekiyordur.
Cumhuriyet gazetesi Bursa bürosunda çalıştığı dönemlerden tanıyıp sonrasında yıllarca Olay gazetesindeki yazılarından pekiştirdiğimiz dostluğumuzla şimdi de Sönmez Medya bünyesindeki gazetenin sayfalarında birlikteyiz.
Lafı gevelemeden gediğine oturtan, felsefik içerikli yazılarıyla gazetemize renk katan Adnan Baştopçu'ya tekrar hoş geldin diyorum.