"Sanayi ve turizmde en önemli iki lokomotif kent arasında hava ulaşım sorunu var. Önce kent verilerine bakalım:
İhracatında Bursa 4. sırada Gaziantep 6. sırada. Bursa'da 17 Organize Sanayi Bölgesi var. Gaziantep'te ise 6. sı inşa halinde. Bu 5 bölgede 1148 fabrikada 300 bin kişiye dolaylı istihdam sağlanıyor. Bursa ve Gaziantep ayrıca küçük sanayi yan sanayiinde en gelişmiş iki ili. Çok fazla göç alan bu iki şehrin nüfusu artıyor. Bursa 4, Gaziantep 3 milyona hızla yaklaşmakta.
Turizm de bu iki şehrin en önemli kaynakları. Bursa konaklamalı olarak 2 milyon turist (320 bin yabancı) Gaziantep 1 milyon turist (150 bin civarı yabancı) misafir ağırlarken iki ilde günübirlik turist potansiyeli oldukça yüksek. Bunda Gaziantep'e hava ulaşım olanağı olması ve yüksek bir iç hat ulaşım kapasitesi
etken oluyor. Sadece Eylül ayında iç hatlarda 2.024, dış hatlarda 2.280 G.Antep havalanında iniş ve kalkış gerçekleşmiş.
Bursa'nın da her merkeze yakın olması günübirlik turlar için ideal. Gaziantep merkeze havaalanı 20 km. Bursa Yenişehir havalanına benim gibi şehrin en batısında oturan kişi için mesafe 75 km. Bursa dan Sabiha Gökçen ise 118, İstanbul havalimanı ise 141 km.
Gaziantep'ten heryere uçuş varken Bursa Yenişehir havalimanından Gaziantep'e uçuş yok. Bu iki önemli kent arasında hava bağlantısı, ne yazık ki İstanbul üzerinden sağlanıyor. Bursa İstanbul'a yakınlığının acısını çekmekte. Verilere göre Sabiha Gökçen'i kullanan Bursalı çok fazla.
Sırf köprü kullanılsın diye arabalı ve rantabl hızlı deniz otobüsleri kaldırılmış binek küçük deniz otobüsleri kullanılıyor.
Bursa ve Gaziantep iki önemli merkez. En kısa zamanda birbiriyle hava bağlantısı Yenişehir üzerinden sağlanmalı. Ki ben yıllar önce Anadolu jet ile Gaziantep-Yenişehir arası uçtum. Uçakta yer yoktu. Hangi akla hizmet THY bu rotayı kaldırdı anlamak zor.
(Bu arada Gaziantep-Bursa arasında çok önemli bir bağ var.
Çocukluk arkadaşımın başkanlığını yaptığı, Konukoğlu Ailesi'nin sahip olduğu Türkiye nin en büyük holdinglerinden Sanko'ya bağlı ve İnegöl'de faaliyet gösteren beşten fazla fabrika var. Bunlardan İSKO dünyanın en büyük denim üreticilerinden. 320 bin m2 alanda 3000 den fazla kişi çalışıyor. İnegöl de geri dönüşüm tesisleri ve kimyasal üretim tesisleri yanında, İtalyanlar'la ortak Martelli tekstil fabrikası da var. Bu fabrikalardan her ay devamlı Gaziantep'e gidiş geliş var ama tüm bunlar İstanbul hava ulaşım yoluyla oluyor.)
Sanayii ve turizm açısından çok önemli olan bu bağlantının sağlanması için herkesin çaba göstermesi gerekir." -Ertuğrul ÇINAR
=====
Ertuğrul beyi tebrik ediyorum.Bir sorun daha nasıl ifade edilsin ki yetkililer kulağının üstüne yatsın.Bu ülke insanı yabancı ülkeye giderken bu denli çile çekmiyor be.