Önümde otomotiv dünyasına ilişkin hasas notlar var.
Biri yeni süreçte, tüm pazar karmaşasına rağmen vites küçültmeden hedeflerine yürüyen Karsan'dan..
Diğeri Otomotiv sektörünün en büyük veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketi Cardata'nın verileri.
Karsan üretimde 55 yılı geride bırakan bir dev.
Bursa Hasanağa’daki fabrikası tek vardiyada yılda 19 bin 870 araç üretebilecek yapıya sahip.
19 farklı ülkeye ihracat yapıyor.
Özellikle elektrikli minübüs-midibüs pazarında dikkat çekiyor.
e-Jest modeliyle hem Kuzey Amerika, hem Avrupa'da gözler üzerinde.
Lüksemburg, İtalya, İspanya,Fransa, Romanya tercih ediyor.
Otonom e- Atak modelide Norveç’in Stavanger şehri ve ABD'nin önde gelen
üniversitelerinden Michigan State University’nin (MSU) ardından şimdi Hannover'de görücüye çıkıyor. İlk kez uluslararası bir fuarda boy gösterecek
Otonom e-ATAK dış alanda holler arasında shuttle olarak hizmet verecek.
Böylece katılımcılar ilk kez bir fuarda sürücüsüz bir araçla yolculuk edebilecek.
“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” vizyonu ile hareket eden Karsan’ın CEO’su Okan Baş'ı, üretime katkı koyan ekibi yürekten kutluyorum. Emeklerine sağlık.
Gerçekten de sıradışı bir dünya lansmanına imza atacaklar.
Bu. kent adına da önemli bir fırsattar.
SIFIR VE İKİNCİ ELİ ETKİLEYEN 4 ANA SORUN...
Ülke seçime hazırlanırken, vergiler, yeni ÖTV vaatleri ve piyasanın gerçek verileri beklentileri farklı noktalara taşıdı.
Sevgili Alper Canyaş bilgilendirdi.
Gördüğüm veriler sıfır ve ikinci el otomobil gerçeğimizi net bir şekilde ortaya koyuyor.
Otomotiv sektörünün en büyük veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketi Cardata’nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın'ın paylaştıklarıyla sorunların 4 ana başlıkta toplandığı görülüyor..
Çip krizini zaten uzun süredir biliyoruz..
Son 2 yıldır sektörün canına okudu...
Yalçın konuyu şöyle özetliyor..
“Daha önceden pandemiyle birlikte doğan bir çip krizini yaşarken, bugün geldiğimiz noktada tüm dünya lojistik, hammadde ve enerji gibi farklı sorunlarla boğuşuyor. Tabii ki otomotiv sektörü de bundan nasibini alıyor. Bu sorunlarda üretim maliyetlerinin yükselmesiyle araç fiyatlarında da global anlamda artış yaşanıyor. Yakın zamanda da bu 4 sorunlu konu hakkında bir iyileşme olmasını beklemiyoruz. Zaten hali hazırda Ocak-Eylül 2022 döneminde 0 km araç fiyatlarındaki artış tam olarak %50’ye yükseldi. Dolayısıyla 0 km araç fiyatları ister istemez maliyetlerin artmasından ötürü yükselmeye daha da devam edecek. Bu sadece Türkiye’ye has bir durum değil. Globalde de olacağı için Türkiye de bundan payına düşeni alacak”
Bu yorum zaten özetliyor yaşananları ve olabilecekleri..
Araç bulunurluluğu zaman içerisinde artsa bile...
Bu ne kadar etkiler o da ayrı bir soru işareti..
NOT: İzninizle bir kaç gün kısa bir yazı molası. Arada kafayı boşaltıp, zihni tazelemek lazım. Pazartesi görüşmek üzere.