YouTube, reklam geç butonunu gizledi: Ücretsiz kullanıcılara yeni kısıtlama
YouTube, reklam geç butonunu gizledi: Ücretsiz kullanıcılara yeni kısıtlama
YouTube, ücretsiz hesaplar için yeni bir reklam politikasıyla gündemde. Platform, reklamlar sırasında kullanıcıların sıkça kullandığı "geç" butonunu mobil cihazlarda gizlemeye başladı. Ancak buton tamamen kaldırılmadı, yalnızca belirli bir süre geçtikten sonra görünür hale geliyor.
Haber Giriş Tarihi: 10.10.2024 08:46
Haber Güncellenme Tarihi: 10.10.2024 08:46
Kaynak:
TRT Haber
YouTube, "geç" butonunu ilk beş saniye içinde gizleyen yeni bir test uygulaması başlattı.
Bu süre dolmadan önce buton, gri bir dikdörtgen arka planın arkasında saklanıyor ve ancak belirli bir zaman geçtikten sonra aktif hale geliyor.
Bu özellik, şu anda YouTube'un mobil uygulamalarında test ediliyor ve ilerleyen dönemde platformun genelinde uygulanması bekleniyor.
Ücretsiz kullanıcılar için kaçınılmaz reklamlar
Hâlihazırda YouTube, ücretsiz hesaplar için iki tür reklam gösteriyor. Bunlardan biri, tamamen izlenmesi gereken "geçilemez" reklamlar, diğeri ise beş saniye sonra geçilebilen reklamlar.
Ancak yeni özellik, geçilebilen reklamların süresini uzatarak kullanıcıların daha fazla reklam izlemesini zorunlu hale getirecek. Bu durum, YouTube Premium abonelerini etkilemeyecek.
YouTube'un reklam stratejisi
YouTube, gelirinin büyük bir bölümünü reklamlar üzerinden elde ediyor.
Şirket, ücretsiz kullanıcıların reklamları izlemesinin kullanım şartlarının bir parçası olduğunu vurguluyor.
Aynı zamanda reklam engelleyicilere karşı da sıkı önlemler almaya başlayan YouTube, kullanıcıları reklamsız bir deneyim için Premium üyeliğe yönlendirmeye çalışıyor.
YouTube'un yakın zamanda geliştirdiği yapay zekâ destekli bir araç, yatay formatta olan reklamları dikey formata dönüştürerek YouTube Shorts'ta da kullanılmasına olanak tanıyor.
Bu, YouTube’un TikTok benzeri kısa video platformunda reklam çeşitliliğini artırmayı hedefliyor.
YouTube’un ücretsiz kullanıcıları için reklam deneyimini genişletmesi, özellikle reklam geç butonunun gizlenmesi gibi hamlelerle daha çok reklam izlemeyi zorunlu hale getirecek.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
YouTube, reklam geç butonunu gizledi: Ücretsiz kullanıcılara yeni kısıtlama
YouTube, ücretsiz hesaplar için yeni bir reklam politikasıyla gündemde. Platform, reklamlar sırasında kullanıcıların sıkça kullandığı "geç" butonunu mobil cihazlarda gizlemeye başladı. Ancak buton tamamen kaldırılmadı, yalnızca belirli bir süre geçtikten sonra görünür hale geliyor.
YouTube, "geç" butonunu ilk beş saniye içinde gizleyen yeni bir test uygulaması başlattı.
Bu süre dolmadan önce buton, gri bir dikdörtgen arka planın arkasında saklanıyor ve ancak belirli bir zaman geçtikten sonra aktif hale geliyor.
Bu özellik, şu anda YouTube'un mobil uygulamalarında test ediliyor ve ilerleyen dönemde platformun genelinde uygulanması bekleniyor.
Ücretsiz kullanıcılar için kaçınılmaz reklamlar
Hâlihazırda YouTube, ücretsiz hesaplar için iki tür reklam gösteriyor. Bunlardan biri, tamamen izlenmesi gereken "geçilemez" reklamlar, diğeri ise beş saniye sonra geçilebilen reklamlar.
Ancak yeni özellik, geçilebilen reklamların süresini uzatarak kullanıcıların daha fazla reklam izlemesini zorunlu hale getirecek. Bu durum, YouTube Premium abonelerini etkilemeyecek.
YouTube'un reklam stratejisi
YouTube, gelirinin büyük bir bölümünü reklamlar üzerinden elde ediyor.
Şirket, ücretsiz kullanıcıların reklamları izlemesinin kullanım şartlarının bir parçası olduğunu vurguluyor.
Aynı zamanda reklam engelleyicilere karşı da sıkı önlemler almaya başlayan YouTube, kullanıcıları reklamsız bir deneyim için Premium üyeliğe yönlendirmeye çalışıyor.
YouTube'un yakın zamanda geliştirdiği yapay zekâ destekli bir araç, yatay formatta olan reklamları dikey formata dönüştürerek YouTube Shorts'ta da kullanılmasına olanak tanıyor.
Bu, YouTube’un TikTok benzeri kısa video platformunda reklam çeşitliliğini artırmayı hedefliyor.
YouTube’un ücretsiz kullanıcıları için reklam deneyimini genişletmesi, özellikle reklam geç butonunun gizlenmesi gibi hamlelerle daha çok reklam izlemeyi zorunlu hale getirecek.
Kaynak: TRT Haber
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR