Hava Durumu

#Otobüs

Bursa Hakimiyet - Otobüs haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otobüs haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa'daki klima krizinde yeni perde! Bu kez minibüsler... Haber

Bursa'daki klima krizinde yeni perde! Bu kez minibüsler...

Bursa'da bunaltıcı sıcaklara rağmen toplu taşımada açılmayan klimalar büyük tepki çekiyor. Her yaz olduğu gibi bu yaz da kavurucu sıcaklar altında toplu taşımayla seyahat eden Bursalı vatandaşlar, klimaların açılması için Büyükşehir Belediyesi'ne çağrıda bulundu. Büyükşehir Belediyesi de gelen tepkiler üzerine tüm toplu taşıma araçlarında sıcaklığın tüm yaz boyunca 22 derecede tutulacağını açıkladı. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım şirketi BURULAŞ, 20 kişiden oluşan ekibiyle klima denetimlerini sürdürürken bir şikayet de minibüs kullanan yolculardan geldi. BU KEZ MİNİBÜS YOLCULARI İSYAN ETTİ Kentin çeşitli güzergahlarında hizmet veren minibüsler aşırı sıcaklara rağmen tehlikeye aldırış etmeden aracın kapısını açıp seyrederek ya da camları açarak yolcuları serinletmeye çalışıyor. Şikayetvar üzerinden tepkisini dile getiren bir vatandaş, klima açmayan minibüs şoförüne tepki göstererek yetkililere çağrıda bulundu. Vatandaş derdini şu ifadelerle dile getirdi: 26 Haziran Çarşamba saat 14 civarı Bursa-güzel yalı hattında yer alan 16 AGM 097 plakalı minibüsün bindim. Klima açık olmadığı için şoför beye söyleyerek klimayı açmasını istedim. İçeride sıcaktan oksijen kalmamış durumdaydı. Aldığım cevap az önce on on beş dakika açıktı oldu. Bunun karşılığında, az önce açık olmasının bize faydası olmadığını söyledim. Klimayı açar gibi yapıp iki dakika sonra kapayarak kendi camını açmış ve tüm yolu bu sıcakta, yolcular için cehenneme çevirmiştir. Ne yapmamız gerekiyor? Kibar olmak, rica etmek yeterli olmuyorsa, bu hattın şoförleri ile kavga mı etmeliyiz. Bu sıcaklarda klima açmamak ne demek? Bu konu hakkında çözüm üretmenizi rica ederim.

Bursa Şehir Hastanesi'ne ulaşım çilesi! Vatandaş randevusuna yetişemiyor Haber

Bursa Şehir Hastanesi'ne ulaşım çilesi! Vatandaş randevusuna yetişemiyor

Gün içerisinde binlerce hastanın tedavi olduğı 1.355 yatak kapasite ve 403 polikliniğe sahip Bursa Şehir Hastanesi, ulaşım konusunda hala memnuniyet oluşturamadı. Bursalı vatandaşlar, Bursa Şehir Hastanesi otobüslerinin yoğunluğundan ve saatlerinden şikayet ediyor. HASTANEYE ULAŞIMDA MAĞDURİYET SÜRÜYOR Bu kapsamda, Özlüce Bulvarı’nı ile Şehir Hastanesi’ni birleştiren yolun açılması, ulaşım sorununu bir nebze hafifletse de, hastaneye gitmek için toplu taşıma kullanmak zorunda olan vatandaşlar hala zorluklarla karşılaşıyor. Gerek Küçük Sanayi, Özlüce mahalleleri gerekse Hamitler, Fethiye, Emek mahalleleri tarafından toplu taşıma araçlarının sefer saatlerinin az oluşu, mağduriyet yaratıyor. Bu durum, otobüslerde yoğunluk oluşmasına da yol açıyor. Vatandaşlar, dakikalarca araç beklemenin yanı sıra bir de yolcu sayısı nedeniyle otobüse alınmama gibi durumlarla karşılaşıyor. RANDEVULARA GEÇ KALINIYOR Sefer saatleri ve yoğunluk konusunda Büyükşehir Belediyesinden çözüm beklediğini belirten bir vatandaş, “10 dakikalık mesafeden otobüs saatini yakalayabilmek için 1 saat önceden çıkıyoruz. Gelen otobüs dolu olduğunda da erken çıkmamızın hiçbir anlamı kalmıyor çünkü şoförler yolcu almadan geçiyor. Aracın diğer sefer saatini beklerken de randevuya geç kalmış oluyoruz.” ifadelerini kullandı. AKŞAM SAATLERİNDE SEFER YOK Hastane araçlarının akşam saatlerinde neredeyse hiç sefer yapmaması da şikayet konularından biri.  Vatandaşlar, herkesin özel araca sahip olmadığını, akşam saatlerinde rahatsızlandıklarında hastaneye ulaşabilecekleri bir aracın da kalmadığını söylüyor. Hastane otobüsleri konusunda şikayetler her geçen gün artarken, şikayet konuları da gittikçe çeşitleniyor. OTOBÜS TEKERLEKLİ SANDALYEDEKİ YOLCUYU ALMADI Geçtiğimiz günlerde H-2 hattındaki bir otobüs şoförünün, tekerlekli sandalye ile otobüse binmek isteyen yolcuya kapıyı açmaması da vatandaşların tepkisini çekti. Otobüs şoförü, duraktaki diğer vatandaşların ve araca binmek isteyen kadının tüm söylemlerine rağmen yolcuyu almadan yoluna devam etti. Olaya şahit olan bir vatandaş, “Kadın belki de randevusuna gidecekti. Her şeyi geçtim, bu bir hastane otobüsü olarak tekerlekli sandalyedeki birini otobüse almamak ne demek. Bu aracın hastaları taşımak dışında bir amacı mı var?” şeklinde konuştu.

Bursa'da klima krizi! Vatandaştan Büyükşehir Belediyesi'ne çağrı: Denetim yapılsın Haber

Bursa'da klima krizi! Vatandaştan Büyükşehir Belediyesi'ne çağrı: Denetim yapılsın

Bursa'da toplu taşıma kullanan vatandaşlar, bunaltıcı sıcaklara rağmen açılmayan klimalar nedeniyle zor günler yaşıyor. Her yaz mevsimi olduğu gibi bu yaz da kavurucu sıcaklar altında toplu taşımayla seyahat eden Bursalı vatandaşlar, klima açılması Büyükşehir Belediyesi'ne çağrıda bulundu. BURULAŞ: ARAÇ İÇİ SICAKLIKLAR 22 DERECEDE TUTULACAK Gelen tepkiler üzerine açıklama yapan BURULAŞ, klimanın sıcak havalarda toplu taşıma araçlarındaki en önemli konfor unsuru olduğunu belirterek, "Bu amaçla uzun süredir bakım ve hazırlığı yapılan BURULAŞ Otobüs filosu ve BursaRay vagonları yaza hazır hale getirildi. BursaRay’da çalışan 138 vagon ve filomuzdaki otobüslerin % 84’ünün klima bakımları titizlikle tamamlanarak yolculu testleri bitirildi. Böylece hem Bursa Ray ve hem de Otobüslerimiz içerisinde sıcak havalarda serin yolculuk yapılabilecek. Tüm toplu taşıma araçlarımızda araç içi sıcaklıkları tüm yaz boyunca konfor derecesi olan 22 derecede tutulacak. Son günlerde Haziran ayına göre hava sıcaklıklarının normalin üzerinde seyretmesi ve yolcu yoğunluğuna bağlı araçlarımız içerisinde hissedilen sıcaklık yer yer değişkenlik gösterebilmektedir. Araçlarımızda soğuk hava kaybının önüne geçmek adına seyahat esnasında yolcularımızdan araç içi camlarını açmamalarını önemle rica ediyoruz." açıklamasında bulundu. KLİMA KRİZİ SÜRÜYOR: DENETİM YAPILSIN! Büyükşehir Belediyesi'nin klima açıklamasına rağmen bazı özel halk otobüsleri ve BURULAŞ otobüslerinde klimalar çalıştırılmıyor. Sıcaktan bunalan vatandaşlar açılmayan klimalar için Şikayetvar adlı platform üzerinden BURULAŞ'a seslendi. 91 numaralı Terminal hattında yolculuk eden bir vatandaş, "91 numaralı terminal hattında neden klima açılmıyor? Bu konuda hassas olunması gerekli; fenalık geçirenler var. Bunlar sizin de aileniz olabilirdi. Her gün göreve gittiğimiz zaman atlet çıkarıyoruz. Bu konu inşallah kısa zamanda çözülür çünkü herkes şoföre laf atıyor." ifadelerini kullandı. BURULAŞ ise vatandaşa, "Öncelikle yaşamış olduğunuz olumsuzluk için üzüntümüzü iletmek isteriz. 91 hattında görevli şoförlerimizi, klimaları araç içerisindeki yolcu sayısı ve ortam sıcaklığına göre kontrollü açmaları, eğer arıza var ise araç değişikliği için otobüs müdürlüğüne bilgi vermeleri konusunda uyarılmaları için otobüs müdürlüğümüze raporladığımızı bilgilerinize sunarız." cevabını verdi. "KLİMA AÇMAYAN OTOBÜSLERE CEZA YAZILSIN" Farklı bir yolcu ise, "Bursa yeşil halk otobüsleri, yazın en sıcak zamanlarında bile klima açmıyorlar. Genellikle 6F ve 6F/D araçları bu konuda gerekenin yapılmasını arz ederim. Dışarıda nefes alamıyoruz. Otobüslerin içi sauna gibi kalabalık, bir de klima açar mısınız dediğimizde şoförler hemen savunmaya geçip arızalı olduğunu söylüyorlar. Denetim yapılsın ve klima açmayan otobüslere ceza yazılsın." diyerek yetkililere çağrı yaptı.

Bursalıların klima isyanı sonrası BURULAŞ'tan 'camları açmayın' çağrısı: Bakımları tamamlandı! Haber

Bursalıların klima isyanı sonrası BURULAŞ'tan 'camları açmayın' çağrısı: Bakımları tamamlandı!

Her yaz mevsimi olduğu gibi bu yaz da kavurucu sıcaklar altında toplu taşımayla seyahat etmek zorunda kalan Bursalı vatandaşlar, klima açılmamasına isyan etti. Hem özel halk otobüsleri hem de BURULAŞ bünyesindeki otobüslerde klima açmayan şoförler, vatandaşları canından bezdirdi.  Tıka basa dolu otobüslerde seyahat eden vatandaşlar, yetkililere seslenerek çözüm bulunmasını istedi. BURULAŞ'TAN AÇIKLAMA: KLİMA BAKIMLARI TİTİZLİKLE TAMAMLANDI Gelen tepkiler üzerine BURULAŞ açıklama yayımladı. Klimanın sıcak havalarda toplu taşıma araçlarındaki en önemli konfor unsuru olduğunu belirten BURULAŞ, uzun süredir bakım ve hazırlığı yapılan otobüs filosu ve BursaRay vagonlarının yaza hazır hale getirildiğini bildirdi. BursaRay'da çalışan 138 vagon ve filodaki otobüslerin yüzde 84'ünün klima bakımları titizlikle tamamlandığını açıklayan BURULAŞ, Bursa'da serin yolculuk yapılabilceğini kaydetti. "YOLCU YOĞUNLUĞU NEDENİYLE..." BURULAŞ yetkilileri, son günlerde Haziran ayına göre hava sıcaklıklarının normalin üzerinde seyretmesi ve yolcu yoğunluğuna bağlı hissedilen sıcaklığın yer yer değişkenlik gösterebildiğini belirterek Bursa'daki tüm toplu taşıma araçlarında sıcaklığın tüm yaz boyunca 22 derecede tutulacağını açıkladı. "CAMLARI AÇMAYIN" BURULAŞ, toplu taşıma araçlarında soğuk hava kaybının önüne geçilmesi için seyahat esnasında yolculardan camları açmamalarını istedi. Ayrıca klimalar ile ilgili herhangi bir arıza ya da bildirimde bulunmak isteyen yolcular için 0850 850 99 16 no'lu telefon numarası paylaşıldı. ŞİKAYET YAĞDI Toplu taşıma araçlarında klimasız bir biçimde seyahat eden Bursalılar şikayetlerini Şikayetvar adlı platformdan dile getirdi. İşte bazı şikayetler...

Fidansoy'dan Bursa'da ulaşıma yapılan çifte zamma tepki: Yüksek kar marjı beklenmemesi lazım! Haber

Fidansoy'dan Bursa'da ulaşıma yapılan çifte zamma tepki: Yüksek kar marjı beklenmemesi lazım!

BURULAŞ, geçtiğimiz günlerde resmi bir açıklama yapamadan BUDO ve BBBUS'un bilet fiyatlarına zam yaptı. BURULAŞ eski genel müdürü Levent Fidansoy, yüzde 33 ila yüzde 52 oranları arasında değişen zamlar hakkında konuştu. Fidansoy zam hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: BBBUS, BURULAŞ'ın en karlı işletmesidir. Diğer firmalar şu fiyat falan yorumu yapmak doğru değil. BURULAŞ diğer firmalar gibi yazıhanelere yüzde 20 komisyon ödemiyor. Yüksek kar marjı beklememesi lazım. BUDO ha keza. YENİ ZAM YOLDA MI? UKOME açıklanmadı ama sanırım pazartesiden sonra BursaRay'ın 19 TL, otobüslerin 20 TL olma ihtimali var. Ukrayna savaşının etkileri herhalde. BURULAŞ'ta bu konu tartışılmış. "OTOBÜSLER 14'ÜNCÜ YOLCUDAN SONRA KARA GEÇİYORDU" BBBUS'u ilk kurduğumuzda fiyatlandırmayı, daha düşük yapabilmemize rağmen, uzun süre zam yapmayalım ve diğer firmalar rahatsız olmasın diye 28 TL olarak, diğer firmaların çok altında belirlemiştik. Otobüsler amortisman dahil 14'üncü yolcudan sonra kara geçiyordu. Burulaş'ın diğer modlarına göre çok karlı ve diğer işletmelerini finanse ediyordu. Daha sonra tahminim aynen tuttu. Sefer sayıları ve doluluk oranları çok arttı. Çok iyi karlar oluştu. "FİYATIN EN FAZLA 213 TL OLMASI GEREKİR" Dün 240 TL'den den 320 TL'ye fiyatın yükseltildiğini öğrendik. Bayrama çok az kala ve siyasette rastlanılan şekli ile başka bir olumlu faaliyetin gölgesine alınmadan zam yapılması pek alışılmış değildi. Detaylı da hazırlarım ama maliyet artışlarına kısaca baktım. Bu dönem içersinde; TÜFE yüzde 842, diesel yüzde 789, köprü ücreti yüzde 240 artmış. Sırası ile yüzde 50, 40, 10 ağırlıkla yüzde 760 yaklaşık maliyet artışı var. Buradan hareket ile fiyatın en fazla 213 TL olması gerekir. Ki doluluk oranı arttığından daha da düşük olmalıdır. "İDO 12 SENELİK MURADINA ERDİ" BUDO fiyat artışına gelince daha önce BUDO hikayesi ile ilğili gönderimde anlatmıştım. İDO patronları gelip fiyatları bizimle aynı yapın demişler. Kabul etmemiştik. Sonrada araya adamlar sokuldu. Gene kabul etmedik. İBB'nin atıl gemilerinden BUDO faydalanabilir şeklinde yazmıştım. Ancak talimat farklı olmuş sanırım. Apar topar Bursa'ya gelen İDO yöneticileri mutlu olarak  işbirliği yapacağız diye gittikten kısa süre sonra BUDO  fyatları da İDO seviyesine çıkartıldı. İDO, 12 senelik muradına erdi. Sonrası da gelecek sanıyorum. BUDO da 2017'de 28 TL idi.

Bursa'da duraktan yolcu almayan belediye otobüsü vatandaşı isyan ettirdi! Binlerce şikayet... Haber

Bursa'da duraktan yolcu almayan belediye otobüsü vatandaşı isyan ettirdi! Binlerce şikayet...

Olay, Osmangazi ilçesi İstanbul Caddesi üzerinde yer alan bir otobüs durağında meydana geldi. Yaşanan son olayda dün akşam saatlerinde Terminal'den kalkan ve şehir merkezi istikametine giden 43H hattında çalışan 16 BVH 45 plakalı, Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne ait terminal otobüsü, AS Outlet önündeki 1339 kodlu Meslek Yüksekokulu durağında bekleyen vatandaşları mağdur etti. Otobüs şoförü duraktaki yolcuları almak için girdiği cebin en arkasında bulunduğu sırada, önündeki diğer otobüsleri gitmesini bekleyen ve otobüse binmek için hazırlanan yolcuları, kasıtlı bir şekilde görmezden gelerek durağa ilerlemeden yoluna devam etti. 16 BVH 45 plakalı aracı süren şoför, o anda yalnızca bir yolcunun cebin en arkasına kadar ilerleyerek otobüse binmek istemesi üzerine kapısını açtı. Ancak durağın önünde durması gereken araç şoförü, buradaki kendisine 'dur' ikazı yapan yolcuları görmezden gelerek, aracı orta şeride tehlikeli bir şekilde çıkartarak duraktaki yolcuları almadan seferine devam etti. VATANDAŞLAR ŞİKAYET ETTİ İşinden, okulundan çıkıp evine gitmek yerine durakta tekrar beklemek zorunda kalan vatandaşlar mağduriyetini BURULAŞ'ın 0 (850) 850 99 16 nolu olcu Ulaşım Hattı'na bildirdi. Dolmuş ve özel halk otobüslerinin yaptıklarından yaka silktiklerini belirten vatandaşlar, "BURULAŞ'ın kendi şoförü de bunu yapıyorsa özel halk otobüsü ve dolmuş şoförleri neler yapmaz." diyerek sitem etti. BURULAŞ'TAN ŞİKAYETE YANIT GELDİ: ŞOFÖR UYARILDI Öte yandan yapılan şikayet sonrası BURULAŞ'tan konuyla ilgili açıklama geldi. Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: Öncelikle yaşadığınız olumsuzluk nedeniyle üzüntümüzü iletmek isteriz. Şikayetiniz nedeniyle 08.05.2024 tarihinde 43/H hattında 16 BVH 45 plakalı araçta çalışan görevli şoförümüzü durak önü geçişlerinde kontrollü olması, yolcu inecek-binecek her durakta durması, durakta bekleyen yolcuları alması ve mağduriyet yaşatmaması, bu işlemleri gerçekleştirirken yavaşlaması ve durak ceplerine yanaşması, durakta farklı araçlar olması halinde durup beklemesi ve tüm yolcuları alması yönünde uyarılarak ceza matrisimizdeki ilgili işlemlerin yapılması amacıyla Otobüs Müdürlüğümüze raporladığımızı bilgilerinize sunarız. Bu hususta daha dikkatli olabilmemiz adına sağladığınız geribildirim için ve hizmetlerimizi iyileştirmemize sunduğunuz katkıya aracılık ettiğiniz için teşekkür ederiz. BİNLERCE ŞİKAYET VAR Önceki yönetim döneminden bu yana son bir yılda 2 bini aşkın şikayet alan BURULAŞ ve özel halk otobüsü şoförleri resmen vatandaşları canından bezdirdi. Şikayetvar adlı platform üzerinden sorunlarını dile getiren vatandaşlar, yükledikleri fotoğraf ve videolarla yetkililerden çözüm bekliyor.

Bursa'ya Ramazan Bayramı'nda ücretsiz ulaşım müjdesi! O hatlar... Haber

Bursa'ya Ramazan Bayramı'nda ücretsiz ulaşım müjdesi! O hatlar...

Bursa'da Ramazan Bayramı boyunca ücretsiz hizmet verecek mezarlık hatları belli oldu. İşte BURULAŞ tarafından yapılan açıklama: Aşağıda belirtilmiş olan hatlar sadece 09.04.2024 ve 12.04.2024 (09.04.2024 ve 12.04.2024 tarihleri dahil) tarihleri arası çalışır. Bu hatlarda çalışan araçlar yolcuları ücretsiz taşırlar. KESTEL İSTASYONU – ERDOĞAN KÖY MEZARLIĞI Güzergah: Kestel İst. – Erdoğanköy Mezarlığı • Araçlar Kestel İst. hareketinden sonra diğer duraklarda sadece yolcu alırlar, Erdoğanköy Mezarlığına kadar yolcu indirmesi yapmazlar. • Araçlar Erdoğanköy Mezarlığı hareketinden sonra diğer duraklarda sadece yolcu indirmesi yaparlar, Kestel İst.’ a kadar yolcu almazlar. Kestel İstasyonu: 10:15 – 11:15 – 12:15 – 13:15 – 14:15 – 15:15 – 16:15 -17:15 Erdoğan Köy Mezarlığı: 11:30 – 12:30 – 13:30 – 14:30 – 15:30 – 16:30 – 17:30 – 18:30 EMEK İSTASYONU – HASKÖY MEZARLIĞI Güzergah: Emek İst. – Korupark Kavşağı – Mudanya Yolu – Bademli Kavşağı – Hasköy – Hasköy mezarlığı • Araçlar Emek İst. hareketinden sonra diğer duraklarda sadece yolcu alırlar, Hasköy Mezarlığına kadar yolcu indirmesi yapmazlar. • Araçlar Hasköy Mezarlığı hareketinden sonra diğer duraklarda sadece yolcu indirmesi yaparlar, Emek İst.’ a kadar yolcu almazlar. Emek İstasyonu: 10:15 – 11:15 – 12:15 – 13:15 – 14:15 – 15:15 – 16:15 – 17:15 Hasköy Mezarlığı: 11:30 – 12:30 – 13:30 – 14:30 – 15:30 – 16:30 – 17:30 – 18:30 KENT MEYDANI – HAMİTLER KENT MEZARLIĞI Güzergah: Kent Meydanı – Ulubatlı Hasan Bulvarı – İzmir Yolu – Yeni Mudanya Yolu – Filament Kavşağı – Kavaklı Cad. – Albayrak Cad. – Hamitler Kent Mezarlığı Dönüş (aynı) • Araçlar Kent Meydanı hareketinden sonra diğer duraklarda sadece yolcu alırlar, Hamitler Kent Mezarlığına kadar yolcu indirmesi yapmazlar. • Araçlar Hamitler Kent Mezarlığı içindeki güzergahı dolaşıp yolcu alırlar ve indirirler. • Araçlar Hamitler Kent Mezarlığı hareketinden sonra diğer duraklarda sadece yolcu indirmesi yaparlar, Kent Meydanına kadar yolcu almazlar. Kent Meydanı: 10:15 – 11:15 – 12:15 – 13:15 – 14:15 – 15:15 – 16:15 – 17:15 Hamitler Kent Mezarlığı: 11:30 – 12:30 – 13:30 – 14:30 – 15:30 – 16:30 – 17:30 – 18:30

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.