Hava Durumu

#Levent Fidansoy

Bursa Hakimiyet - Levent Fidansoy haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Levent Fidansoy haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

BURULAŞ'ın eski patronu Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e tepki! Haber

BURULAŞ'ın eski patronu Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e tepki! "Algı yönetimi..."

BURULAŞ dün yaptığı açıklama ile 10 Kasım’dan itibaren Kent Meydanı ve Terminal'den Yenişehir Havalimanı'na otobüs seferleri yapılacağını duyurmuştu. "O SEFERLER SENELERDİR VAR" Söz konusu duyuru hakkında konuşan BURULAŞ'ın önceki genel müdürlerinden Fidansoy, "Pes artık. Bursa Yenişehir Havaalanı otobüs seferleri 10 Kasım 2024'te başlıyormuş. BURULAŞ ilan vermiş.O seferler senelerdir var... 80 hat nosu ile seferleri başlatmıştık. Başlangıçta 0403 otobüsle yapılan seferler aldığımız Territo ve Tourmalin banliyö otobüsleri ile devam etti. BUDO ve sonra Sabiha Gökçen hattının açılması ve ani yolcu artışı ile zaman zaman şehiriçi otobüsler bu hatta verildi." dedi. (BURULAŞ'ın 01.08.2024 Tarihi itibari ile geçerli fiyat tarifesinde 80 nolu otobüs de yer alıyor.) İGA SİTEMİ: ZORLUKLA İZİN ALINMIŞTI "Tourismo otobüsler ile önce Sabiha Gökçen Havalimanı ve sonra İstanbul Havalimanı hatları devam etti." diyen Fidansoy, BURULAŞ'ın zorlukla izin alınan İGA hattından çekildiğini, 2024 yılı başında ise 11 adet yeni Tourismo alındığını kaydetti. "ALGI YÖNETİMİ YAPIYORLAR" Bursa Yenişehir Havaalanı'na seferlerin yeni bir uygulama olmadığının altını çizen Fidansoy, "Her zaman olduğu Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ yeni konu gibi gösterip Körfez Seferi, Gölyazı vs'de olduğu gibi algı yönetimi yapmaktadır. Yeni olan SunExpress firmasının yoğun temaslar ve çalışmalar sonucu şimdilik Antalya ve Çukurova, Nisan'dan itibaren Almanya (önce iki şehir) seferlerine başlayacak olmasıdır. Bu konunun gerçekleşmesinde Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ'ın bir dahli olmamıştır. Daha önce başkalarını algı diyerek yerenler Bursa'da maalesef algı yönetiminin alasını yapıyorlar. Hele üstünün önüne geçip kendi reklamını yapmak, için algı yönetimi kullananlar komik oluyor." ifadelerini kullandı. (BURULAŞ'ın resmi sosyal medya hesabından yapılan 2018 tarihli bir paylaşım) Fidansoy açıklamasının devamında şu önerilerini sıraladı: -Bu seferlerde İGA hattından çekilen Mercedes Tourismo otobüsler kullanılmalı. -Bilet alımı BBBUS sitesinden koltuk seçerek olmalı ayakta yolcu olmamalı. -Bilet bedeli şehir içi otobüs kadar 22,95 TL olarak uçuşlar desteklenmeli. -İlanda görülen iki katlı otobüsün bu hatta verilme yanlışlığına düşülmemeli, yaşlı insanların üst kata çıkması ve araç bagaj alanı sorunlu. -İnegöl ve Yenişehir'den de sefer eş zamanlı ve BBBUS sistemi içerisinde olmalı. PANDEMİ SONRASI SEFERLER BAŞLAMIŞTI Pandemi nedeniyle uçuşlara ara verilen Yenişehir Havalimanı'nda, Erzurum, Muş ve Trabzon uçak seferleri, 2021 yılının mayıs ayında Trabzon – Bursa arasında yapılan ilk seferle tekrar başlamıştı. Seferlerin başlamasıyla birlikte, kent merkezinden Yenişehir Havaalanı’na ulaşım hizmeti veren BURULAŞ’ın 80 numaralı hattı da tekrar aktif hale getirilmişti. Trabzon – Bursa seferini yapan uçaktan inen yolcular davul zurna ve kemençe ile karşılanmış ve kestane şekeri ikram edilmişti.

Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e 'yapay zeka' eleştirisi: Bu fanteziye neden para verildi? Haber

Fidansoy'dan Bursa Büyükşehir'e 'yapay zeka' eleştirisi: Bu fanteziye neden para verildi?

BURULAŞ, yüzlerce araçta yapay zeka destekli şoför izleme sistemini devreye aldı.  "FANTAZİ PROJE" Söz konusu gelişmeyi olumsuz ifadelerle eleştiren BURULAŞ'ın eski genel müdürü Levent Fidansoy, "Maddi sıkıntı içerisinde olan, ödemelerini gerçekleştiremeyen, otobüs satmak zorunda kalan BURULAŞ neden böyle fantazi bir projeye para vermiştir. Bunun işletim ve bakımı için ayrıca para ödemeyecek midir?" dedi. "ŞOFÖRLER DAHA FAZLA STRESE GİRECEK" BURULAŞ yönetiminde 546'sı kendilerine ait 2.200'ün üzerinde otobüs olduğuun belirten Fidansoy, "Neden en az sorun olan kendi otobüslerinin bir kısmına uygulanıyor da şikayetin çok olduğu özel gruplara uygulanmıyor?Asıl konuya gelirsek otobüs şöförleri zaten stres altında ve birçok olumsuzlukla işlerini yapmaya çalışıyorlar. Sürücülerin sorunlarını giderici tedbirler alınacağı yerde, kendilerinin sürekli kontrol altında olduğu hissi ile daha fazla strese girecek ve hata yapma olasılığı ve yolcuya davranışları etkilenebilecek bir sistemden amaç nedir?" ifadelerini kullandı. UYGULAMAYI 1984'E BENZETTİ Yapay zeka sistemini İngiliz yazar George Orwell'in distopik eseri 1984'e benzeten Fidansoy, "Orwell'in 1984'ü mü uygulanmak isteniyor? Sürücü ve yolcu sosyal bir varlıktır, denek değildir." dedi. Sürücülerin esas sorunlarının, "Otobüs duraklarının özel araçlarca işgali, duraklara yanaşamamak, yolcuların sürekli gideceği yeri ve gelecek aracı sorması, yolcu ile aralarında koruyucu olmaması, güvenlik, yolcunun gecikme ve doluluktan kendilerini sorumlu tutması, araç bakımlarının yeterli yapılmaması, sosyal haklar ( yemek vb ) daha çok sayıda rahatsızlıktır." diyen Fidansoy, açıklamasını şöyle devam ettirdi: "FANTEZİLERE YATIRIM YAPMAYIN" Fantezilere yatırım yapılacağına, potansiyel yolcularında toplu taşımayı kullanmasını teşvik edecek ( tam zamanında tüm ana duraklar da yolcu bilgilendirme, yoğunluk saat ve günlerine göre esnek zaman ve araç tipi ile zaman çizelgesi, BursaRay ile azami 5 dk aralıklı besleme hattı tarifesi, mikrobüslerin koltuklarının değiştirilmesi 21 kişiden fazla almaması vs vs) çok sayıda sorun var. Terminal yolcu çıkışı başta, Acemler, Üniversite, Kestel, Emek/1050 Konutlar ve diğer aktarma noktalarında tüm hatlar için zaman bilgilendirmesi ekranları ile başlayın. Bir süre sonra BursaRay ekranlarında da durağa gelmeden yolcu otobüsünü görsün. Mahalle bazında otobüs çizelgelerini hazırlayıp dağıtın. GPS ile zaman sapmalarını izleyin, anında özelikle özel otobüslerden hesabını sorun. İsterseniz çizelgenin üstüne bir çok fotoğraflarınızı da koyun.Tüm vatandaşlar toplu taşımaya güven duymaya başlasın. "PARAMIZ DA ELEMANIMIZ DA VARDI ENGELLENDİK" Meraklısı için. Peki siz bunları neden yapmadınız sorusuna, Sürekli birşeyler yaptık. En son BBBUS'a ayrılmadan iki ay önce başladık. Oturmuştu. Bilet sistemini de bünyemize almış, hortumları kesmiştik. Devam edecektik, paramızda, elemanımız da vardı, engellendik. 3-4 senede metro hariç çoğu biterdi.

BBBUS otobüslerinin satılma nedeni açıklandı! Fidansoy: Sabiha Gökçen seferleri bitecek Haber

BBBUS otobüslerinin satılma nedeni açıklandı! Fidansoy: Sabiha Gökçen seferleri bitecek

BURULAŞ, herhangi bir açıklama yapmadan resmi ilanla Mercedes-Benz marka Tourismo model 6 adet BBBUS otobüsünü açık artırma ile satışa çıkarmıştı. Satış sürecine dair herhangi bir bilgilendirmede yapılmazken 20 Eylül günü gerçekleşen ihale sonrası otobüslerin neden satıldığı ortaya çıktı. Olay Gazetesi'nden Ahmet Emin Yılmaz'a konuşan BURULAŞ Genel Müdürü Fahrettin Beşli, otobüslerin SGK borçları nedeniyle satıldığını açıkladı. Otobüsler SGK'ya olan borçların altı taksidinden ilki için satıldı. FİDANSOY'DAN TEPKİ: HER AY OTOBÜS MÜ SATILACAK? BURULAŞ'ın, SGK borcunun ilk taksidini ödemek için Sabiha Gökçen hattında çalışan otobüslerden 6 adedinin satıldığını söyleyen BURULAŞ eski genel müdürü Levent Fidansoy, sert eleştirilerde bulundu. Fidansoy açıklamasında şu ifadeleri kullandı: Bu yıl başında ilave otobüsler (11 adet biliyorum) alınmasına rağmen BBB'nin beyaz otobüslerinin takviyesi sayesinde yaz aylarında anca talebi karşılayabilen BURULAŞ ne yapacak? İlk taksit 6 otobüs tamam, ikinci taksit geliyor, her ay 6 otobüs mü satılacak? Altı ay boyunca 6'şar otobüs satılırsa BBBUS filosu sıfırlanıyor. Demek ki Sabiha Gökçen seferleri de parsel parsel satışla bitecek.Yolcuya boşver. Peki son ayların borçları günü gününe ödeniyor mu? O konuda da bilgilensek?" FİDANSOY TOPU AKTAŞ'A ATTI: AKTAŞ ZAMANI NAKİT AKIŞI BOZULDU Fidansoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşım sonrası kendisine gelen eleştirilere de yanıt verdi. Fidansoy, bir vatandaşın, "Suç daha önceki belediyelerin değilmi yazıklar olsun AKP iktidarına yediler içtiler hesabı ödemediler. Suçlu şimdi CHP'li belediyeler mi yazıklar olsun. Bu ceza Bursa'ya bu particilikten vazgeçin." tepkisine şöyle yanıt verdi: Benim zamanımda BURULAŞ sürekli karda ve hiç kimseye borcu yoktu. Kasada para vardı. Alinur Aktaş zamanı nakit bozuldu ama sistemi devam ettirdiler

Yunuseli Havaalanı hakkında önemli gelişme! Fidansoy'dan 'peşkeş' çıkışı: Bursa Büyükşehir... Haber

Yunuseli Havaalanı hakkında önemli gelişme! Fidansoy'dan 'peşkeş' çıkışı: Bursa Büyükşehir...

Bursa'nın göbeğinde bulunan Yunuseli Havaalanı hakkında yeni bir karara imza atıldı. Yenişehir Havalimanı'nın yapılmasının ardından 2001 yılında sivil havacılığa kapatılan Osmangazi ilçesindeki Yunuseli Havaalanı, 16 yıl aradan sonra dönemin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'nin girişimleriyle yeniden hizmete açılmıştı. 4 hangar ve 30'dan fazla uçağa ev sahipliği yapan 1400 metre uzunluğundaki ve 32 metre genişliğindeki Türkiye'nin ilk iniş pisti olarak da bilinen havaalanında, özel kuruluşlar tarafından verilen eğitim uçuşlarının yanı sıra zaman zaman sosyal, kültürel ve sportif etkinlik de yapılıyordu. 31 Mart Yerel Seçimleri'nde el değiştiren belediye yönetimi, Yunuseli Havaalanı'ndaki faaliyetlerini sonlandırma kararı aldı.  FİDANSOY: BİRİLERİNE PEŞKEŞ Mİ ÇEKİLECEK? Fidansoy, BURULAŞ'ın, Yunuseli Havaalanı'ndan çekilme kararı hakkında konuştu. Söz konusu gelişmeyi yorumlayan Fidansoy, "18/09/2024 tarihinde BURULAŞ Yunuseli Havaalanı şubesini kapatmış. Yani buradaki faaliyeti sona ermiş. Ne yapılmak isteniyor? Havaalanı birilerine peşkeş mi çekilecek?" ifadeleriyle yeni bir tartışmanın fitilini ateşledi. BURULAŞ ise henüz alınan karar hakkında açıklama paylaşmadı. ALİNUR AKTAŞ: ARAZİ HAZİNEYE AİT Dönemin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 2021 yılı Şubat ayı olağan toplantısında Yunuseli Havaalanı’nın yer aldığı 1430 dönümlük arazinin birilerine peşkeş çekileceğine dair iddialar hakkında konuşmuştu. Söz konusu alandaki yetkinin zannedildiği gibi kendilerinde değil Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nda olduğunu söyleyen Aktaş, “Arazinin tamamı hazineye ait. Hazine ise Milli Emlak’tır. Milli Emlak da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ait bir birimdir. Dolayısıyla 1430 dönümlük alanın tamamı bakanlığa ait. Bizim mülkiyetimizde değil” ifadelerini kullanmıştı.

BURULAŞ'ın eski patronu Fidansoy'dan çarpıcı iddia: Ölümle tehdit edildim! Haber

BURULAŞ'ın eski patronu Fidansoy'dan çarpıcı iddia: Ölümle tehdit edildim!

BURULAŞ eski genel müdürü Levent Fidansoy, Bursa'daki bazı otoparkların işletmelerinin Bursaspor'a verilmesinin düşünüldüğünü öne sürdü. Söz konusu fikir hakkında olumsuz tavır alan Fidansoy, Bursaspor'un sürekli olumsuz işler için kullanıldığını, kulüp üzerinden BURULAŞ'a çökme denendiğini ve ölümle tehdit edildiğini açıkladı. İşte Fidansoy'un açıklamaları: Seçimden önce otopark işletmesinin nasıl olması gerektiğini detaylı önermiştim. Daha sonra bir kaç kez tekrarladım. Buna rağmen şehir içi cadde üstleri ücretsiz yapıldı. Saha otoparkları önce ücretleri düşürüldü, çok kısa bir süre sonra yeniden yüksek oranda zamlar yapıldı ki bunlara mezarlık önü otoparklar dahil, yakınlarınıza bir fatiha okuma ücreti 45 TL'den başlıyor. Şimdi cadde üstlerinin Bursaspor'a verilmesinin düşünüldüğü dedikodusu var. Bursaspor yapısı gereği otoparkları kurumsal olarak çalıştıramaz.Geçmişte kapısı belli bir tek kapalı otoparkta yaşananlar çoğu kişinin bilgisi dahilindedir. Büyük ihtimal Bursaspor buraları birilerine sabit bedelle dağıtacaktır. Taraftar grupları olması mümkündür. Daha sonra kimsenin başa çıkamayacağı bir mikrodan makroya giden olumsuz oluşum olacaktır. Bbb den sürekli ek taleplerde bitmek bilmeyecektir. Sonraki dönemlerde küfür yemek istemiyorsanız bunu yapmayın. Bursaspor sürekli olumsuz işler için kullanıldı. Bursaspor üzerinden BURULAŞ'a çökme dahi denendi. Ölümle tehdit edildim. Madem Bursaspor'a otoparklar ile destek vermek istiyorsunuz, BURBAK belirli cadde üstlerini (Atatürk, Setbaşı, Haşimişcan, Gazcılar, Darmstadt, FSM, Özlüce Bulvarı) çalıştırır. Diğer cadde üstleri ücretsiz olarak kalır. Giderler (amortisman, vergi, vs dahil) düşüldükten sonra net hasılatın yüzde 90'ı Bursaspora verilir. Bunun dışındaki çözümler sorun olacaktır. Lütfen bu şehrin bir geçmişi ve hafızası olduğunu dikkate alın.

Fidansoy, Bursa'da tekrar başlayan Körfez Seferleri hakkında konuştu! Haber

Fidansoy, Bursa'da tekrar başlayan Körfez Seferleri hakkında konuştu! "Toplu taşıma prensiplerine..."

Bursa Ulaşım Toplu Taşıma İşletmeciliği (BURULAŞ) eski genel müdürü Levent Fidansoy, sosyal medya hesabından 'Körfez Seferleri' hakkında değerlendirmelerde bulundu. "Gemlik Körfezi'nde 2012 yılında başlayan deniz yolu ile toplu taşıma deneyimimiz olmuştu." diyen Fidansoy, Dentur Avrasya'dan kiraladıkları Tafralı teknesi ile başlayan seferlerin, İzzet Kaptan ve daha sonra şehir hatlarından satın alınan Hamdi Karahasan gemisi ile devam ettiğini belirtti. Hafta sonu da gemi ile ada seferleri yapıldığını belirten Fidansoy, kendisinden sonra aniden gelen yönetimin çok şey gibi bu projeyi de iptal ettiğini söyledi. Yeni Başkan Bozbey'in denizden toplu taşımacılığı yeniden gündeme almasını memnuniyetle karşıladığını ifade eden Fidansoy şu ifadeleri kullandı: Ancak geçmişte hiçbir şey olmamış, sanki Bursa'da deniz olduğu ilk defa keşfedilmiş gibi yaşananları dikkate almadan seferlere başlamak ne derece doğrudur. Şu an planlanan seferler toplu taşıma konseptine ve prensiplerine birçok yönden uygun değildir. Kanımca Haliç tersanesinin yeni ürettiği deniz dolmuşlar uygun olabilir. Gördüğüm kadar denizci yapıya sahip tekneler bazı modifiyelerle Bursa'ya uygun olacaktır. Bu tekneler ile rotalar 1-Burgaz-Mudanya - Arnavutköy - Siği - Trilye 11-Altıntaş-Burgaz - Mudanya-Trilye - Eşkel - Eğerce 2-Gemlik - Kumla- Büyükkumla - Karacaali - Narlı 21-Kumla - Gemlik - Kumsaz Başlangıçta 2 daha sonra 5 adete tamamlanmalıdır. Sahil seferi yapacak bu tekneler pruvadan kapaklı olduğundan iskele yatırımları/düzenlemeleri fazla olmayacak. Ücretlendirme gemilerdeki validatörlerle yapılacaktır. İşletme maliyeti düşük olacağından otobüs biletinden çok farklı bir ücret olmayacaktır. Ayrıca Körfez cross geçişleri için çok ucuza alıp, taşıma amaçlı değil İznik Gölü'nün değerini arttırma amaçlı kullandığımız sonra yok pahasına satılan Akşemsettin benzeri bir deniz otobüsü ile 3-Mudanya-(Kurşunlu) -Gemlik 4-Mudanya-Armutlu -Fıstıklı seferleri yapılabilir. Bir gemi yetersiz olduğunda filodaki diğer gemilerden kullanılabilir. (Özellikle yerlerin asıl isimlerini kullandım.)

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.