BURULAŞ eski genel müdürü Fidansoy'dan çağrı: Bursalıların hakları için İGA'ya dava açılmalı!
Bursa Terminali'nden İstanbul Havalimanı’na (İGA) sefer düzenleyen, BURULAŞ'a ait BBBUS yolcu otobüsleri 15 Nisan’dan itibaren seferlerini durduruyor.
Son sefer ise 14 Nisan 22.15’te gerçekleşecek.
BURULAŞ ile İGA arasındaki anlaşmanın Mart ayında Büyükşehir Belediyesi eski başkanı Alinur Aktaş döneminde sona erdiğini belirten yetkililer, Büyükşehir Belediye seçimini bekleyen havaalanı yönetiminin anlaşmanın sona ermesinin ardından seferlerin sona erdirildiğini ifade etti.
BURULAŞ YOLCULARI BİLGİLENDİRDİ
BURULAŞ'tan BBBUS yolcularına atılan bilgilendirme mesajında şu ifadelere yer verildi:
"Değerli yolcumuz, 15 Nisan 2024 tarihi itibari ile İstanbul Yeni Havalimanı - Bursa (Terminal) arasında gerçekleşen BBBUS seferleri yapılmayacaktır. Bu nedenle almış olduğunuz bilet iptal edilmiştir. Biletinizi çağrı merkezi, web sitesi veya mobil uygulama üzerinden aldıysanız iadeniz kartınıza otomatik olarak yansıtılacaktır. Biletinizi gişelerimizden aldıysanız iadeniz için gişelerimize başvurmanızı rica ederiz."
"BURSALILARIN HAKLARI İÇİN DAVA AÇMALIDIR"
BURULAŞ eski Genel Müdürü Levent Fidansoy, İGA ile BURULAŞ arasında yaşanan kriz hakkında dikkat çeken açıklamalarda bulundu.
Fidansoy sosyal medya paylaşımında şu ifadeleri kullandı:
BBBUS İGA seferlerinin tek taraflı sözleşme uzatılmaması nedeni ile iptal edildiğini medyadan öğreniyoruz.
Medya da BURULAŞ'ın veya İGA'nın açıklamasından değil bilet alan yolculara gelen iptal SMS'inden den öğreniyor.
Daha da tuhaf olanı İGA, 19 Mart'ta BURULAŞ'a sözlü uzatmayacağı beyanında bulunduğu gün, İstanbul Seyahat ile yeni sözleşme imzalamıştır.
Halbuki hizmet sözleşmeleri (ki burada İGA'nın değil BURULAŞ'ın Bursa halkına hizmeti vardır. İGA sadece durak yeri tahsis etmektedir) bir sorun yoksa otomatik uzar. İGA art niyetli ve kasıtlı hareket etmiştir.
BURULAŞ talebin artması ve artacağı düşüncesi ile 11adet (sanırım) yeni otobüs almıştı. Benzer olaylar Muğla ve İstanbul'da da oldu. Dava sonucu sorun çözüldü.
BURULAŞ uğradığı zarar ve Bursalıların hakları için dava açmalıdır.
BBBUS, 2017'de başlattığımız Sabiha Gökçen seferleri ile şehirlerarası otobüs taşımacılığa yeni bir konsept getirdi. Güvenli, tam zamanında varan, hızlı taşımacılık yolcuların temel beklentileri idi. Sabiha Gökçen yanı sıra İstanbul'a seyahat eden yolcular da tercih etmeye başladı. Metro açılınca 15 dk'da bir sefer olur demiştim, oldu. İGA inşa halinde idi, ilk müracaatı yapmıştık.Sabiha Gökçen'den her yere uçuş olmaması nedeni ile mecburen İGA'ya giden Bursalıların ihtiyaçları da daha sonra ilk attığımız adım takip edilerek çözülmüştü.
Diğer firmaların halen güvensiz, bir çok yere girip çıkıp, minibüs gibi uzun seyahat sürelerine sahip olması 4,5-5 saatte Esenler'e gidebilmeleri, metro açıldıktan sonra 3 saate (2 saat,15 dakika +35 dakika) Gayrettepe'ye ulaşmaları da istanbul Avrupa yakası içinde BBBUS'ın tercih edilmesini sağladı.
Otobüs firmalarının halen yolcuyu ve yolcu beklentilerini düşünmeden hareket ettiklerini, örnegin: İzmir otobanında çok iyi mola yerleri olmasına rağmen otoban kilometrelerce çıkıp Susurluk'ta sağlıksız yerlerde mola verdiklerini görüyoruz. Umarım BBBUS'ı örnek alan çıkar.