Elektrikli araç vergisi krizi: Çin, Türkiye'yi DTÖ'ye şikayet etti!
Elektrikli araç vergisi krizi: Çin, Türkiye'yi DTÖ'ye şikayet etti!
Türkiye'nin elektrikli araçlara uyguladığı yüzde 40 gümrük vergisi, Çin'in tepkisini çekti. Pekin, Ankara'nın bu uygulamasının Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarına aykırı olduğunu belirterek şikayette bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 09.10.2024 10:21
Haber Güncellenme Tarihi: 09.10.2024 10:22
Kaynak:
DW Türkçe
Çin, Türkiye'nin kendi üretimi olan elektrikli araçlara koyduğu yüzde 40 gümrük vergisini eleştirerek, bu durumu Dünya TicaretÖrgütü'ne (DTÖ) taşıdı. Pekin yönetimi, Ankara'nın ithalat kısıtlamalarının uluslararası ticaret kurallarına aykırı olduğunu savunuyor.
Pekin, Ankara'nın elektrikli araçların ithalatı konusunda getirdiği gümrük vergilerinin Dünya Ticaret Örgütü'nün (DTÖ) kurallarına aykırı olduğu gerekçesiyle Türkiye'yi DTÖ'ye şikayet etti.
Salı günü yapılan açıklamada, "Türkiye'nin aldığı ayrımcı önlem, DTÖ kurallarına aykırıdır ve doğası gereği korumacıdır. Türkiye'yi DTÖ kurallarını uygulamaya ve derhal bu önlemleri düzeltmeye çağırıyoruz" denildi.
Çin'in DTÖ nezdinde bulunduğu "istişare talebi", bir ticaret anlaşmazlığının çözümünde ilk resmi aşama olma özelliğini taşıyor. Bazen anlaşmazlıklar, bu ilk aşamada da çözülebiliyor.
Türk tarafından henüz konuya ilişkin açıklama gelmedi. Haziran ayında Ankara, Çin'den ithal edilecek elektrikli araçlardan yüzde 40 düzeyinde bir ek gümrük vergisi alınacağını açıklamıştı. Türkiye ayrıca geçen ay, Çin üretimi araçlar da dahil olmak üzere tüm hibrit araçların ithalatı konusunda yeni kısıtlayıcı kurallar getirmişti.
Tüm bunlara rağmen, Türkiye, son aylarda Çin araç üreticileriyle ilişkilerini güçlendirme sürecinde bulunuyor. Bu yılın başlarında Çin'in en büyük araç üreticisi BYD ile bir anlaşma imzalayan Ankara, yine Çinli bir otomotiv devi olan Chery ile de yatırım görüşmelerinin son aşamasında.
Öte yandan Avrupa Birliği (AB) de, Çin üretimi elektrikli araçlara ağır gümrük vergileri getirme yolunda çalışmalar yürütüyor.
Çin, geçtiğmiz Mart ayında da aynı gerekçelerle ABD hakkında şikayette bulunmuştu. Çin, diğer ülkelerde üretilen elektrikli araçların dünya genelinde ihracatının artması karşısında, ticari bir baskı altında bulunuyor. Çin'de elektrikli araç üreten şirketlerin, devletten destek aldığı biliniyor.
Çin, elektrikli araçlar ve batarya üretimi konusunda dünyada açık ara lider konumunda. Hâlihazırda uluslararası pazarlarda satılan tüm araçların yarısı, Çin üretimi. Öte yandan BYD, Temmuz ayında Elon Musk'a ait Tesla firmasını geride bırakarak, küresel ölçekte en büyük elektrikli araç üreticisi unvanını kazanmıştı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Elektrikli araç vergisi krizi: Çin, Türkiye'yi DTÖ'ye şikayet etti!
Türkiye'nin elektrikli araçlara uyguladığı yüzde 40 gümrük vergisi, Çin'in tepkisini çekti. Pekin, Ankara'nın bu uygulamasının Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarına aykırı olduğunu belirterek şikayette bulundu.
Çin, Türkiye'nin kendi üretimi olan elektrikli araçlara koyduğu yüzde 40 gümrük vergisini eleştirerek, bu durumu Dünya Ticaret Örgütü'ne (DTÖ) taşıdı. Pekin yönetimi, Ankara'nın ithalat kısıtlamalarının uluslararası ticaret kurallarına aykırı olduğunu savunuyor.
Pekin, Ankara'nın elektrikli araçların ithalatı konusunda getirdiği gümrük vergilerinin Dünya Ticaret Örgütü'nün (DTÖ) kurallarına aykırı olduğu gerekçesiyle Türkiye'yi DTÖ'ye şikayet etti.
Salı günü yapılan açıklamada, "Türkiye'nin aldığı ayrımcı önlem, DTÖ kurallarına aykırıdır ve doğası gereği korumacıdır. Türkiye'yi DTÖ kurallarını uygulamaya ve derhal bu önlemleri düzeltmeye çağırıyoruz" denildi.
Çin'in DTÖ nezdinde bulunduğu "istişare talebi", bir ticaret anlaşmazlığının çözümünde ilk resmi aşama olma özelliğini taşıyor. Bazen anlaşmazlıklar, bu ilk aşamada da çözülebiliyor.
Türk tarafından henüz konuya ilişkin açıklama gelmedi. Haziran ayında Ankara, Çin'den ithal edilecek elektrikli araçlardan yüzde 40 düzeyinde bir ek gümrük vergisi alınacağını açıklamıştı. Türkiye ayrıca geçen ay, Çin üretimi araçlar da dahil olmak üzere tüm hibrit araçların ithalatı konusunda yeni kısıtlayıcı kurallar getirmişti.
Tüm bunlara rağmen, Türkiye, son aylarda Çin araç üreticileriyle ilişkilerini güçlendirme sürecinde bulunuyor. Bu yılın başlarında Çin'in en büyük araç üreticisi BYD ile bir anlaşma imzalayan Ankara, yine Çinli bir otomotiv devi olan Chery ile de yatırım görüşmelerinin son aşamasında.
AB'DE ÇİNLİ OTOMOBİLLERE AĞIR GÜMRÜK VERGİLERİ PLANLIYOR
Öte yandan Avrupa Birliği (AB) de, Çin üretimi elektrikli araçlara ağır gümrük vergileri getirme yolunda çalışmalar yürütüyor.
Çin, geçtiğmiz Mart ayında da aynı gerekçelerle ABD hakkında şikayette bulunmuştu. Çin, diğer ülkelerde üretilen elektrikli araçların dünya genelinde ihracatının artması karşısında, ticari bir baskı altında bulunuyor. Çin'de elektrikli araç üreten şirketlerin, devletten destek aldığı biliniyor.
Çin, elektrikli araçlar ve batarya üretimi konusunda dünyada açık ara lider konumunda. Hâlihazırda uluslararası pazarlarda satılan tüm araçların yarısı, Çin üretimi. Öte yandan BYD, Temmuz ayında Elon Musk'a ait Tesla firmasını geride bırakarak, küresel ölçekte en büyük elektrikli araç üreticisi unvanını kazanmıştı.
Kaynak: DW Türkçe
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR