Britanyalı-Mısırlı girişimci Sarah Hamouda ve Filipinli şef Nouel Catis Omamalin'in “geleneksel tatlar ile yenilikçi bir çikolata yapma” fikrinden doğan Dubai Çikolatası, dünya genelinde adeta bir sosyal medya çılgınlığına dönüşmüş durumda.
Dubai'de yaşayan 2.1 milyon takipçili gurme ve TikTok fenomeni Maria Vehera'nın sosyal medyada popüler bir akıma dönüşen deneyim videosu, Dubai Çikolatası’na can suyu oldu. Vehera’nın arabasında çektiği ve çikolata barını tadarak en doğal deneyimini anlattığı ilk videonun izlenme sayısı şimdiden 90 milyona yaklaşmak üzere.
MÜŞTERİLER, ARTIK İNFLUENCERLARA VE AKRAN GÖRÜŞLERİNE ÖNEM VERİYOR!
Sosyal medyada pek çok içerik ve paylaşıma konu olan Dubai Çikolatası, dünya genelinde yarattığı etki ile gıda başta olmak üzere pek çok sektöre ilham kaynağı olmuş durumda. Müşterilerin artık reklamlardan ziyade deneyime, influencerlara ve akran görüşlerine önem vermesi, Dubai Çikolatası’nın kısa sürede pazarlama ve satış konusunda yarattığı etkinin en önemli nedeni olarak gösteriliyor.
Peki, dünya genelinde özellikle gençler arasında yayılan Dubai Çikolatası akımına kapılan ülkeler arasında yer alan Türkiye’de durum ne? Konuyla ilgili sosyal medyada kaç paylaşım yapıldı? Kullanıcılar bu tatlı lezzeti daha çok hangi yönüyle konuştu?
KULLANICILAR, TARİFİ KENDİLERİNCE YORUMLAYIP PAYLAŞTI!
MTM – Medya Takip Merkezi’nin 187 dil ve 196 ülkeyi kapsayan hızlı, yenilikçi ve kapsamlı dijital medya platformu DigiLUP verilerine göre; 16 Eylül 16 Ekim 2024 tarihleri arasını kapsayan 30 günlük süreçte, çikolata ile ilgili yapılan 640 bin 700 paylaşımın 578 bin 300’ünün sadece Dubai Çikolatası’yla ilgili olduğu görünüyor.
Çikolata ile ilgili tüm postların %90’ını tek başına oluşturan Dubai Çikolatası hakkındaki sosyal medya paylaşımlarının konu dağılımına bakıldığında ise “Ev yapımı Dubai Çikolatası tarifi” başlığının en çok konuşulan konu olduğu ortaya çıkıyor.
Yılbaşından bu yana sadece Instagram’da #dubaichocolate etiketiyle 68 bini aşkın paylaşım yapıldığı görülürken, gözler akımın bundan sonraki seyrine çevrilmiş durumda. Sosyal medya kullanıcılarının büyük ilgi gösterdiği Dubai Çikolatası akımı sonrası, markaların toplumda oluşan ilgi ve beklentiyi ticari olarak nasıl değerlendireceği ise şimdiden merak konusu.