Dünya genelinde belli marka ve modellerde araç bulunurluğundaki sıkıntıların hala devam etmesine karşın, Türkiye’de araç satışlarının azalmasında tek sebebin bu olmadığının altını çizen ODD başkanı Bozkurt “ Artık 2 tane önemli sebep ön plana çıkmaya başladı. Bunlardan ilki; şu anda sıfır araç fiyatlarının geldiği nokta. Bu seviyeden araç alacak potansiyel perakende müşterisi bulmak giderek zorlaşıyor.
İkinci çok önemli sebep de krediye ulaşmak. Krediye ulaşmakta hem perakende hem de kurumsal müşteriler araç bulsa dahi, kredi faizlerinin ve red oranlarının yüksekliği sebebiyle satış oranları negatif etkileniyor." dedi.
Bozkurt "Önümüzdeki süreçte krediye ulaşmakla ilgili bir iyileştirme gelmezse, uzun zamandır beklenen ve hali hazırda geç kalınmış olunan matrah güncellemesi yapılmazsa önümüzdeki aylarda da satışlar bu seviyelerde kalmaya devam eder." yorumunda bulundu.