İstanbul Kağıthane'deki showroom'unu boşaltan firma, internet sitesindeki irtibat telefonlarını da kapattı. Türkiye'ye giriş yapan Hozon Neta'yı temsil eden GRS Automobility şirketi ise önemli bir çalışan kesimini işten çıkardı.
Geçen yıl Türkiye'de 420 km menzilli Neta U modeli ile satışa başlayarak otomotiv pazarına giren Hozon Neta, 2024'ün ilk çeyreğinde Neta Aya ve Neta GT modellerini, 2025'te ise Neta S modelini piyasaya sürmeyi planlıyordu.
Ancak Ticaret Bakanlığı'nın Çin'den ithal edilecek elektrikli araçlar için yeni şartlar getirmesiyle planlar altüst oldu. Yeni düzenleme, ithalatçı firmanın 7 bölgede 20 servis açma zorunluluğunu getirdi ve bu durum Hozon Neta'nın Türkiye'deki operasyonlarını olumsuz bir şekilde etkiledi.
SADECE 53 ARAÇ SATABİLDİ
Ticaret Bakanlığı'nın kararının ardından gümrükte kalan birçok araç sebebiyle Hozon Neta, Türkiye'ye sadece 53 adet elektrikli otomobili sokabildi ve bunları satabildi. Bu yeni düzenleme özellikle finansal gücü sınırlı olan Çinli markalar için büyük bir zorluk yaratırken bu uygulamalardan ilk olumsuz etkilene Hozon Neta oldu.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin verilerine göre, GRS Automobility firması 8 ay içinde sadece 53 adet Neta U otomobili satabildi. Yeni düzenlemeye göre, şirket satışları durdursa bile önümüzdeki 10 yıl boyunca müşterilerine yedek parça ve servis hizmeti sunmak zorunda kalacağı kaydedildi.