Bursalılar son yılların en sıcak yazını yaşarken elektrik kesintileriyle de cebelleşiyor.
Elektrik dağıtım firmaları ve ilgili kurumların açıklamalarına göre, artan elektrik talebi, kuraklık nedeniyle hidroelektrik santrallerinde üretimin azalması ve aşırı klima kullanımı elektrik tüketiminin temel sebeplerini oluşturuyor.
Çözüm platformu Şikayetvar’dan şikayetlerini dile getiren vatandaşlar, elektrik dağıtım firmalarının yetersiz alt yapı çalışmaları, plansız kesintilerde tüketicilere haber verilmemesi, bazı bölgelerde düşük ya da yüksek voltajlı gelen elektrik ve ulaşılamayan müşteri hizmetleri sorunundan dert yanıyor.
Bursa'da günlük yaşamı oldukça kötü etkileyen planlı elektrik kesintileri ise https://www.uedas.com.tr/tr/kesintiler adresinden yayımlanıyor.
İşte konuyla ilgili Şikayetvar’a ulaşan bazı vatandaşların açıklamaları...
"ELEKTRONİK EŞYALARIMIZ BOZULMAYA BAŞLADI"
Sürekli elektrik kesintisi yapılıyor, sabah akşam fark etmeksizin ve ne bir bilgilendirme yapılıyor ne bir şey. Evdeki elektronik eşyalarımız bozulmaya başladı. Her hafta neredeyse servis çağıracağız bu kesintiler sebebiyle. Önceden haber vermek çok zor olmamalı veya her gün farklı problemler mi çıkıyor? Tek seferde sorunu çözemiyorlar mı da bu kadar kesinti yapıyorlar.
"ENERJİ SANTRALLERİNİN YETERSİZLİĞİ!"
Limak Uludağ Elektrik'in, Çanakkale, Biga, Karabiga beldesindeki elektrik kesintilerinden fazlasıyla sıkıldık. Yıl olmuş 2024, hâlâ elektrik kesintisi oluyor. Elektrik santralleriniz beldenin enerjisini randımanlı sağlayamıyor. Elektrik santrallerinde iyileştirmeler acilen yapılmalı. Gece gündüz çıkan arızalar elektronik eşyalarımıza da zarar veriyor.
"1 KURUŞ EKSİK FATURA ÖDESEK..."
Dağıtım şirketi, Alo 186 Arıza hattına dahi bakmıyor. Telefon müşteri hizmetlerine bağlanıyor dedikten sonra hat düşüyor! Bugün 17.10 civarından itibaren sitemizdeki dairelerin bir kısmının elektriği gitti ve şu an saat 22.00 olmasına rağmen bu saate kadar bir tane yetkiliye ulaşamadık, hiçbir telefona yanıt vermediler. Alo186 hattına dahi insan koymamışlar, çağrılara bakmıyorlar! Aradan geçen 5 saatte hiçbir yetkilisine ulaşılamayan firma mı olur! 1 kuruş eksik fatura ödesek faiz işletirsiniz ama saatlerce hizmet vermezsiniz, ama geri iade yapmazsınız yaşattığınız mağduriyet için!
"MAHALLE SAKİNLERİ MAĞDUR"
Bursa Demirtaş bölgesinde son 3 gündür her yaz olduğu gibi yine sürekli elektrik kesintisi yaşanmaktadır. Mevsim normalleri gibi bahaneler ile geçiştirmek yerine ana trafoda oluşan aşırı yükün sebebi yerleşim yerleri içinde bina altlarında bulunan tekstil atölyeleri sıcak havada dolayı artan klima kullanımından dolayı mahalle sakinlerine enerji yetmiyor. 12 daireli binada oturuyorum. Tekli mono faz bağlı süpürge makinesini açıyorum lambalar titriyor akim koruma prizleri kapanıyor. Bölgede hizmet olarak yok sokakta kapı kapi gezdim herkesin Derin dondurucusu buzdolabı çözüldü. Oda sıcaklığı 35 derece 10 saate yakın enerji gelmedi çöp oldu. Her şey. Tuvalet musluğunu takılan kısa hortumla pirinç tarlası sulamaktan başka bir şey değil bu adamlar uzaydan uydularla yakında kablosuz elektrik göndererek biz hala yer altı yer üstü sıcak soğuk diyenlerden hizmet bekliyoruz ( bedava da değil).
"AYIPTIR, YAZIKTIR, GÜNAHTIR"
Ayıptır, yazıktır, günahtır. Hamitler Mahallesi 3. Hançer Sokak. Saatlerdir elektrik yok. Planlı kesinti sitede gözükmüyor. 186'yı bir kere düşürebildim, arıza var dediler. Bir daha da ulaşamadım. Buzdolabımdaki bütün ürünler çözüldü ve bozulmaya başladı. İnsafınız kurusun. Yazıklar olsun sizlere. Aldığınız elektrik parasını sizlere helal etmiyorum.