Fidansoy'dan Bursa'da ulaşıma yapılan çifte zamma tepki: Yüksek kar marjı beklenmemesi lazım!

BBBUS ve BUDO'nun Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin en karlı şirketleri olduğunu ifade eden Bursa Ulaşım Toplu Taşıma İşletmeciliği (BURULAŞ) eski genel müdürü Levent Fidansoy, yapılan zamları eleştirerek, "BURULAŞ diğer firmalar gibi yazıhanelere yüzde 20 komisyon ödemiyor. Yüksek kar marjı beklememesi lazım." dedi. Fidansoy ayrıca BursaRay ve otobüs fiyatlarına zam geleceği öngörüsünde bulundu. İşte detaylar...

Haber Giriş Tarihi: 03.06.2024 13:45
Haber Güncellenme Tarihi: 03.06.2024 13:45

BURULAŞ, geçtiğimiz günlerde resmi bir açıklama yapamadan BUDO ve BBBUS'un bilet fiyatlarına zam yaptı.

BURULAŞ eski genel müdürü Levent Fidansoyyüzde 33 ila yüzde 52 oranları arasında değişen zamlar hakkında konuştu.

Fidansoy zam hakkında şu değerlendirmelerde bulundu:

BBBUS, BURULAŞ'ın en karlı işletmesidir. Diğer firmalar şu fiyat falan yorumu yapmak doğru değil. BURULAŞ diğer firmalar gibi yazıhanelere yüzde 20 komisyon ödemiyor. Yüksek kar marjı beklememesi lazım. BUDO ha keza.

YENİ ZAM YOLDA MI?

UKOME açıklanmadı ama sanırım pazartesiden sonra BursaRay'ın 19 TL, otobüslerin 20 TL olma ihtimali var. Ukrayna savaşının etkileri herhalde. BURULAŞ'ta bu konu tartışılmış.

"OTOBÜSLER 14'ÜNCÜ YOLCUDAN SONRA KARA GEÇİYORDU"

BBBUS'u ilk kurduğumuzda fiyatlandırmayı, daha düşük yapabilmemize rağmen, uzun süre zam yapmayalım ve diğer firmalar rahatsız olmasın diye 28 TL olarak, diğer firmaların çok altında belirlemiştik. Otobüsler amortisman dahil 14'üncü yolcudan sonra kara geçiyordu. Burulaş'ın diğer modlarına göre çok karlı ve diğer işletmelerini finanse ediyordu. Daha sonra tahminim aynen tuttu. Sefer sayıları ve doluluk oranları çok arttı. Çok iyi karlar oluştu.

"FİYATIN EN FAZLA 213 TL OLMASI GEREKİR"

Dün 240 TL'den den 320 TL'ye fiyatın yükseltildiğini öğrendik. Bayrama çok az kala ve siyasette rastlanılan şekli ile başka bir olumlu faaliyetin gölgesine alınmadan zam yapılması pek alışılmış değildi. Detaylı da hazırlarım ama maliyet artışlarına kısaca baktım. Bu dönem içersinde; TÜFE yüzde 842, diesel yüzde 789, köprü ücreti yüzde 240 artmış. Sırası ile yüzde 50, 40, 10 ağırlıkla yüzde 760 yaklaşık maliyet artışı var. Buradan hareket ile fiyatın en fazla 213 TL olması gerekir. Ki doluluk oranı arttığından daha da düşük olmalıdır.

"İDO 12 SENELİK MURADINA ERDİ"

BUDO fiyat artışına gelince daha önce BUDO hikayesi ile ilğili gönderimde anlatmıştım. İDO patronları gelip fiyatları bizimle aynı yapın demişler. Kabul etmemiştik. Sonrada araya adamlar sokuldu. Gene kabul etmedik. İBB'nin atıl gemilerinden BUDO faydalanabilir şeklinde yazmıştım. Ancak talimat farklı olmuş sanırım. Apar topar Bursa'ya gelen İDO yöneticileri mutlu olarak  işbirliği yapacağız diye gittikten kısa süre sonra BUDO  fyatları da İDO seviyesine çıkartıldı. İDO, 12 senelik muradına erdi. Sonrası da gelecek sanıyorum. BUDO da 2017'de 28 TL idi.