Bursa'daki bir zincir marketin Nilüfer ve Mudanya şubelerinden alışveriş yapan vatandaşlar, bazı ürünlerin küflü olduğunu iddia etti.
Müşteriler küflü ürünler hakkındaki şikayetlerini Şikayetvar adlı platform üzerinden yaptıkları paylaşımla dile getirdi. Zincir market ise söz konusu şikayetler hakkında açıklama yapmadı.
"ÜRÜNLERİN HER AN KÜFLENME İHTİMALİ VAR MI?"
Nilüfer'deki şubeden peynir alan müşteri, ürünün dolapta ve kapalı olmasına rağmen küflü olduğunu öne sürdü.Küflü üründen görevliye bahsedince, "Normal. Başka bir tane alın" yanıtını aldığını ifade eden müşteri, "Bu gerçekten normal mi, yediğimiz diğer ürünlerin de her an küflenme ihtimali var mı? Bu normallik marketle mi alakalı yoksa markayla mı alakalı?" diyerek tepkisini dile getirdi.
"KÜFLÜ ÜRÜNÜ İADE EDEMEDİM"
Mudanya'daki bir şubeden alışveriş yapan başka bir tüketicisi ise aldığı sucuğun küf dolu olduğunu öne sürdü.
Fişin bulunmaması sebebiyle aldığı küflü sucuğu da iade edemeyen vatandaş, "Çalışanlar sohbet etmekten yüzünüze bakmıyorlar. Aynı zamanda bu sebeple işlerini de yapmıyorlar. Demek ki bozuk olan ürünü fark etmemişler bile. Bir daha alışveriş yapar mıyım? Asla!" dedi.
KÜFLÜ GIDANIN ZARARLARI...
Küflü gıdaların tüketilmesi, ishal, akciğer enfeksiyonları gibi vücuttaki değişik doku ve organlarda küf mantarlarının üremesine bağlı olarak oluşan çeşitli hastalıklara yol açabilir. Küf mantarlarının ürettiği zehirli kimyasallar olan mikotoksinlerin oluşturduğu zararlı etkiler ise çok çeşitlidir.
Küf mantarlarının oluşturduğu ve hayvanlarda sağlık sorunlarına yol açabilen yüzlerce mikotoksin çeşidi bulunmaktadır. Mikotoksinler gözle görülemezler, dolayısı ile yem hammaddesinden gözle görülen küflü kısımların uzaklaştırılmış olması geriye kalan küfsüz kısımlarda mikotoksin olmadığını göstermez. Aynı yem hammaddesinde çok farklı mikotoksinler bir arada bulunabilir ve birlikte daha şiddetli sağlık sorunlarının gözlenmesine yol açabilirler.