Okan TUNA

Okan TUNA

okantuna@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
ÜCRETLENDİRME, DEVLET OTOYOLUNDAKİ GİBİ OLSA DEVLET-VATANDAŞ-FİRMA HERKES KAZANÇLI ÇIKACAK
15 Ağustos 2019 Perşembe, 08:55

Malum.
Bayramdan hemen önce hizmete giren İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, yap-işlet-devret yöntemiyle hayata geçirildi.
Bu nedenle;
Otoyolun pek çok bölümden oluşan güzergah ücretlerini de bu yolu yapan konsorsiyum belirliyor.
Ne var ki;
Geçiş ücretleri insanlara yüksek geliyor.
Oysa çaresi var bu işin.

Mesela;
Birkaç gün önce, Bursa-Balıkesir arasını kullandık.
Tamam, bu iki şehir arasındaki mesafe ortalama olarak 1 saate düştü fakat...
184 kilometrelik güzergah için 66.50 lira ödedik.
69 kilometreden oluşan Bursa-Yalova arası da pahalı.
Orası da 33.50 lira.
Körfez geçişini hızlandıran Osmangazi Köprüsü'nün 103.05 liralık geçis ücreti de pahalı.
Köprü ücretine otoyol ücretleri de eklenince ciddi bir rakam çıkıyor ortaya.
Hep söylüyoruz.
Özel sektör bu yolu yaptı, parasını da çıkarmak durumunda.
Ama zaten belirli bir geçiş sayısı tutmayınca devlet ödüyor.
Çünkü;
Yapılan iş, hazine garantili yapıldı.
Yani;
Bir güzergahta bir ay içerisinde belirli bir araç geçiş yapmazsa, kalanı devlet tarafından ödeniyor.
Oysa ki...
Geçiş ücretleri makul rakamlara düşürülse, hem daha çok kişi kullanacak, firma kazanacak, hem de devletin cebinden ekstra paralar çıkmayacak.
Yani herkes kazançlı çıkacak.
Örneği de yok değil.
Mesela;
Yıllardır kullanılan Avrupa Otoyolu'nda 237 kilometreden oluşan İstanbul-Edirne güzergahının geçiş ücreti sadece 12.25 lira.
Ama deyim yerindeyse vızır vızır işliyor.
Keza;
Karayolları'nın tam 312 kilometreden oluşan ve Şanlıurfa'ya kadar giden Çukurova Otoyolu'nun ücreti de sadece 16.25 lira.
Görüyor musunuz cüzi rakamları?
Bu güzergah da vızır vızır işliyor.
Fakat;
Yeni açılan otoyolun yaklaşık örneğin 350 kilometrelik Bursa-İzmir güzergahı 119.75 lira.
Aradaki farkı görebiliyor musunuz?
Dediğimiz gibi.
İstenirse geçiş ücretlerinde oynama yapılabilir ve
devlet-vatandaş-firma üçgeninde herkes kazançlı çıkabilir ama, neden yapılmıyor bilinmiyor?

CHP'DE İKİLİ ARASINDA KÖPRÜLER İYİCE ATILDI

CHP'nin;
Kültürpark'taki geleneksel bayramlaşma töreni bir kez daha gösterdi ki, Bursa'da örgüt fikri anlamda ikiye bölünmüş durumda.
Görünen;
Bir grup partilinin Hüseyin Akkuş başkanlığındaki Bursa yönetimiyle hareket ettiği, bir grup partilinin de Mustafa Bozbey'le birlikte aynı düşüncede olduğu yönünde.
Nitekim;
Bu görüntü, partinin bayramlaşma törenine de açıkça yansıdı.
Hatta;
İş, kürsü tartışmasına değin gitti.
Bozbey;
Törende bazı muhtarların bile adının okunmasına rağmen kendi adının anons edilmediğini ve kürsüden söz de verilmediğini söylerken, İl Başkanı Akkuş ise Bozbey'in konuşma yapmak istemediği düşüncesinde.
Kuşku yok ki;
Partinin iki önemli ismi arasında köprüler fena halde atılmış durumda.
Öyle ki;
Kısa bir süre önce gerçekleştirilen "İl Danışma Kurulu"nda yaşanan fikri çatışmada da ortaya çıkan görüntü gibi, Bursa'da suların düzelmesi kısa vadede pek mümkün görünmüyor.

BU İŞİN TADI ARTIK KAÇMAYA BAŞLADI!..

Şu doğru.
Geçen yıllardaki bayramlara oranla, Büyükşehir Belediyesi, seyyar satıcılara karşı bir mücadele veriyor.
Bir dönem;
Kontrolsüzlük ve denetimsizlik nedeniyle Bursa dışından gelen işportacıların bile cenneti haline dönen Bursa, son iki bayramdır biraz bir düzene sokulmaya çalışılıyor.
Fakat;
Enteresandır bir yerde, belediye zabıtasının deyim yerindeyse sözü geçmiyor.
Orası da, Çarşamba Pazarı Caddesi.
Arkadaşlarımız anlattı.
Bayram öncesinde seyyar satıcılar için uygulama yapan zabıta ekiplerine, bölgedeki Suriyeli seyyar satıcılar saldırmış.
Allah aşkına olacak şey mi bu?
Nerede devlet?
Yetki her yerde geçecek, ama orada geçmeyecek.
Hep söylüyoruz bu işin tadı kaçmaya başladı.
Misafir misafirlikten çıktı, devletin kolluk kuvvetlerini dövmeye başladı.
Bursa'da bugüne değin nerede görülmüş, denetim yapan zabıtaya saldırmak, yaralamak?