Okan TUNA

Okan TUNA

okantuna@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
TAMAMLANMAK ÜZERE OLAN İSTANBUL-BURSA-İZMİR OTOYOLUNUN GEÇİŞ ÜCRETLERİ ŞİMDİDEN ÜRKÜTÜYOR
17 Haziran 2019 Pazartesi, 08:02

Hiç kuşku yok ki;
Cumhuriyet tarihinin en önemli yatırımlarından biri de İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu olacak.
Yapımı;
Özel sektör tarafından gerçekleştirilen bu projenin artık yavaş yavaş sonuna gelindi.
Keza;
Çoğu bölümler de açıldı.
Mesela;
İstanbul-Bursa arası uzun süredir hizmet veriyor.
Ki;
Bu güzergahta İzmit Körfezi geçişini kolaylaştıran Osmangazi Köprüsü de bulunuyor.
Söz konusu proje;
384 kilometresi otoyol, 42 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 kilometreden oluşuyor.
Buna göre;
Projenin tamamı hizmete girdiğinde İstanbul-İzmir arası 3.5 saate kadar inecek.

Dahası;
İstanbul, İzmit, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir birbirine çok daha yakın olmuş olacak, kentler birbirine adeta komşu olacak.
Bu nedenle;
Söz konusu otoyol, Türkiye'nin en önemli projelerinden biri olacak ki, bitimi için sadece yüzde 5'lik bölümünün kaldığı belirtiliyor.
Ne var ki;
Şimdiden can sıkan şöyle bir durum var.

Geçenlerde;
Bir aile ziyareti için İzmir'e gittik.
Giderken de;
Kısa bir süre önce açılan Akhisar-İzmir otoyoluna girdik.
65 kilometrelik bir güzergah bu.
Çok da hoşumuza gitti.
Keza;
Balıkesir'den çıkıp bir süre gittikten sonra bu otoyolu kullanarak direkt olarak İzmir'den çıktık.
Yani;
Ne Akhisar'ı, ne de Manisa'yı hiç görmedik.
Ancak...
Söz konusu 65 kilometre için tam tamına 38 lira ödedik.
Ki, korkunç yüksek bir ücret bu.
Bu şu demek oluyor.
Eğer ki;
İstanbul'dan çıkıp otoyolun 426 kilometrelik tamamını kullanıp İzmir'e gidilecekse yaklaşık 230 lira ödenecek.
Buna bir de;
110 liralık Osmangazi Köprüsü eklenirse otoyol tam tamına 340 liraya patlayacak.
Ya da;
Bursa-Yalova arası bile 30 lira olduğuna göre, Bursa'dan İzmir'e bu otoyoldan gitmenin bedeli en az 150 lira olacak ki "büyük para"
Ki...
Bu tahmini rakamlar bir de otomobiller için. Hesaplamada minibüs, kamyon ve TIR'a girildiğinde işin içinden çıkılmıyor çünkü örneğin bir kamyonun İstanbul'dan İzmir'e gitmesi bu durumda demek ki 750 lirayı bulacak!

BAL-GÖÇ'TE KONGRE KRİZİ

Özellikle;
Prof. Dr. Yüksel Özkan'ın Genel Başkanlık görevinden istifa edip milletvekili seçilmesiyle birlikte zor günler yaşayan Bal-Göç, yine bir başka krizin eşiğinde.
Özkan sonrasında;
Yönetim içinden Genel Başkanlık görevine geçici olarak getirilen Veli Öztürk'ün, kuruluşu siyasallaştırdığı iddiaları üzerine yönetimden pek çok kişi istifalarını vermişti.
Bu nedenle de;
Biraz da zorunlu olarak olağanüstü kongre kararı alınmıştı Türkiye'nin en büyük göçmen kuruluşu olan Bal-Göç'te.
Bunun için bayram sonrası işaret edilmişti.
Ne var ki;
Bir milli dava kuruluşu olan Bal-Göç'te sular bir türlü durulmadığı gibi taleplere rağmen hâlâ kongre tarihi belirlenemiyor.
Bu nedenle;
Bu yeni kriz de, camia içinde yüksek sesle dillendirilmeye başladı.

GEMLİK MAGNETİNİ ARIYOR!

Göreve geldiğinden beri iyi işler yapıyor Gemlik'in CHP'li yeni belediye başkanı Uğur Sertaslan.
Tipik bir "halkçı belediye başkanı" tarzında görev yapıyor.
Kendini kasmıyor, çoğu zaman kot pantolon ve tişörtle çalışıp, kent içinde dolaşıyor, sorunları dinleyip, çözümler üretmeye gayret ediyor.
Sertaslan;
Şimdi de, Bursa'da ilk olacak bir çalışmaya imza atıyor.
Bu yönde de bir yarışma açtı.
Gemlik'in tanıtımına katkı sağlamak üzere evleri, özellikle de bozdolaplarını süsleyecek olan magnet tasarımı yarışması açan Sertaslan oldukça iyi düşünmüş.
Keza;
Bu tanıtım biçimi, tüm Bursa belediyelerine de örnek olmalı ki, ne yazık ki Bursa'da hiçbir ilçenin, bu yönde tanıtıcı bir hediyelik eşyası yok.