Okan TUNA

Okan TUNA

okantuna@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
ŞEHİR İÇİ TRAFİĞİNE GETİRİLEN AĞIR TONAJLI ARAÇ YASAĞI, ARTIK KALDIRILMIŞA BENZİYOR
13 Haziran 2019 Perşembe, 08:02

Ankara da;
Dahil olmak üzere artık herkes biliyor ki, Bursa'nın en büyük ortak sorunu ulaşım ve trafik.
Zaten;
Seçimlerde Bursa'da AK Parti'ye en çok oy kaybettiren konu da buydu.
Belki hatırlanacaktır.
Bursa'ya Emniyet Müdürü olarak atandığında kendisine Bursa'nın bu kronik sorununa dair brifing verildiğinde Osman Ak'ın şöyle bir demeci olmuştu sıcağı sıcağına.
"Göreceksiniz, polis, Bursa sokaklarına inecek"
Dediği gibi;
Bir süre sonra Bursa caddelerine polisler indi.
Özellikle trafiğin pik saatlerinde, motorlu trafik polisleri görev yaptı.
Dahası;
Emniyet'in başka birimlerinden kaydırılıp trafik polisi yapılan o ekipler, şehir içine girmesi yasak olan araçları da denetliyorlardı.


Keza...
Büyükşehir Belediyesi de motosikletli zabıta ekipleri kurmuş, onlar da trafik akışını denetliyorlar ve Emniyet ile koordineli çalışıyorlardı.
Ancak;
Zaman içinde bu ekipler, Bursa caddelerinde görülmemeye başladı.
Bu nedenle;
Tıpkı eskisi gibi kamyon ve TIR'lar şehir içinde yine cirit atmaya başladı.
Ve;
Dikkat ettiğimiz kadarıyla, bu ağır tonajlı araçlar kendilerine izin verilen saatlerin dışında da giriyorlar şehir içi trafiğine.
Böyle olunca da;
Bursa trafiğinin bir kasaba trafiğinden farkı kalmıyor yine.
O nedenle;
Şehir içinde, kamyon ve TIR yasağı uygulamasından vaz mı geçildi, denetimler mi azaldı, ya da başka bir şey mi oldu bilemiyoruz ama bir sıkıntı olduğu gerçek.

BAŞKAN MÜJDELEDİ AMA TESİS ÜCRETLİ ÇIKTI!

Bursa turizminin uğrak noktalarından biri de Uludağ Yolu üzerindeki tarihi İnkaya Çınarı ve çevresi.
Bilenler bilir.
Bu noktada yıllardır bir otopark sorunu yaşanıyordu.
Taa ki;
Osmangazi Belediyesi'nin bu soruna el atmasına değin.
Belediye yönetimi;
Bu noktada kısa bir süre önce 2 bin 800 metrekarelik alanda çevreye de uyumlu 40 araçlık bir otopark inşa etti.
Halkın kullanımına da açıldı.


Hatta;
Başkan Mustafa Dündar, bu hizmeti billboardlar aracılığıyla halka duyurarak, duyduğu bu mutluluğu paylaştı.
Nitekim;
Bölgedeki parklanma sorunu da büyük ölçüde çözüldü.
Ne var ki;
Başkan Dündar'ın büyük billboardlar ile duyurduğu bu otoparkın ücretsiz olacağı sanılırken, ücretli olduğu ortaya çıktı.
Üstelik;
1 saate kadar 7 lira, her saat başı da 4 lira ilave olmak üzere fiyatlandırıldı.
Otoparkı belediyenin de işlettiğini sanmıyoruz çünkü, kesilen fişlerde Osmangazi Belediyesi'ne dair bir ibare de bulunmuyor.
Diyeceğimiz şu ki, kim tarafından işletildiğini bilemediğimiz bu yeni tesisin ücretli olması ile Başkan Dündar'ın bilboardlardan halka verdiği müjde arasında bir paradoks var.
Çünkü;
Bu duyurulardan, hizmet ücretsiz gibi anlaşılıyor ama değil.

NİLÜFER'DE MAHALLE ÇALIŞTAYLARI BAŞLIYOR

Nilüfer Belediyesi'nin;
Mustafa Bozbey döneminde sürdürdüğü örnek bir bir çalışma vardı.
"Mahalle çalıştayları" isimli bu sistemde, ilçenin 64 mahallesinde vatandaşların sorun, istek, talep ve önerileri, belediye yetkilileri tarafından direkt alınıp uygulaması yapılıyordu.
Böylece;
Mahalleler bir nevi, halkın isteği yönünde şekillendiriliyor ve çözümler ortak olarak ele alınıyordu.


Yeni dönemde;
Yeni başkan Turgay Erdem de bu yöntemi, bir çalışma yöntemi olarak belirledi.
Ve;
İlçe nezdinde toplam 10 buluşma planlandı.
Buna göre;
İlk çalıştay, 19 Haziran günü belediyenin sergi salonunda gerçekleştirilecek ve İhsaniye, Esentepe, Karaman, Fethiye, Cumhuriyet, Barış ve Ataevler mahallelerinin sakinleri ile ortak çözüm yolları aranacak.