Okan TUNA

Okan TUNA

okantuna@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Oyak Renault'nun hayal kırıklığı yaşadığı projeyi TOFAŞ başarır mı?
23 Temmuz 2018 Pazartesi, 07:24

Türkiye'de;
Otomotiv sektöründe heyecan yaratan ilk haber, 2009 yılında Oyak Renault'dan gelmişti.
Daha doğrusu Fransa merkezden.
Keza;
Bursa'daki fabrikaya 4 milyar euro'luk bir yatırım yapılacak ve Türkiye'de ilk elektrikli otomobil olacak Fluence Z.E. üretilecekti.
Nitekim;
Sonrasında yatırımlar da yapıldı Bursa'ya fabrikaya.
Plan da hazırdı.
İlk etapta yılda 20 bin araç üretilecek ve talebin artması durumunda rakam 30 bin adede kadar çıkabilecekti.
İlk;
Yüklü alıcı da İsrail olacaktı.
Keza;
İç piyasa için de önemli hedefler konuşuluyordu.
Yatırım doğrultusunda üretim başladı.
Ne var ki;
İlk yerli elektrikli otomobil, Türkiye'de rağbet görmedi.
Türk halkının 2012 yılında tanıştığı ve o zamanın parasıyla 12 liralık elektrikle yaklaşık 800 kilometre gidilmesinin planlandığı Fluence Z.E, sadece 215 adet sattı.
Durum çok ilginçti.
Neredeyse dünyanın en pahalı benzinini kullanan Türk halkı, acaba niye bu çok avantajlı elektrikli otomobile ilgi göstermemişti.
Nedeni basitti.
Çünkü elektrikli araçlar için altyapı yoktu Türkiye'de.
Yani şarj istasyonları yoktu.
Bunun da bir yasal düzenlemesi yoktu.
Uzun şarj süreleri de bir başka olumsuzluktu.
Üstelik;
Avrupa ülkelerinden de beklenen siparişler gelmedi.
Nitekim;
Hedefler şaştı.
Ve...
Fransızlar;
2013 yılının sonunda Bursa'daki bu projeyi, sessiz sedasız bir şekilde durdurmaya karar verdiler.
Böylece;
Fluence Z.E.'nin macerası kötü bitti.
Oysa;
Bursa'daki bu üretimle, 2020 yılında elektrikli otomobillerin toplam pazarın yüzde 10'unu temsil edeceği düşünülmüştü.
Şimdi ise...
Aradan geçen 5 yılın ardından bir başka heyecanlandıran haber, 50. kuruluş yılını kutlayan TOFAŞ'tan geldi.
Tören için Türkiye'ye gelen FIAT Başkanı John Elkann, TOFAŞ'ın Avrupa'daki iki büyük Ar-Ge merkezinden birisinde, altyapılı elektrifikasyon çalışmaları yapıldığını açıkladı.
Böylece;
Elektrikli otomobil üretiminde ikinci bir atak başladı.
Bakalım;
Oyak Renault'nun hayal kırıklığı yaşadığı bu projeyi, TOFAŞ başarabilecek mi?

Saadet'ten ses Kıbrıs'ın yıldönümünde çıktı

Malum...
24 Haziran seçimi öncesinde, lideri Temel Karamollaoğlu'nun ilginç çıkışları sayesinde, en renkli partilerden biriydi Saadet Partisi.
"Millet ittifakı"nda olduğu için baraj sorunu da yoktu.
Yeter ki;
'Milli Görüşçüler bu kez oy versin' durumundaydı Saadet.
Ne var ki;
Karamollaoğlu'na Cumhurbaşkan-lığı'nda yüzde 0.89 oy. Saadet Partisi'ne de yüzde 1.35 oy çıktı.
O günden bu yana sessizdi Saadetliler.
Böylesi,
Uzun bir sürenin ardından hafta sonunda, Kıbrıs Barış Harekatı'nın yıldönümü vesilesiyle ortaya çıktılar ve Fomara'da yaptıkları basın açıklamasıyla varlıklarını göstermiş oldular.

Gece yarısı çalan bu anlamsız sirenler insanı korkutuyor...

Bu konuyu;
4 Şubat tarihinde de bu sütunlardan sizlerle paylaşmıştık.
Ne var ki;
O günden bu yana bir değişiklik olmadı.
Hâlâ ve hâlâ;
Şehrin bazı yerlerinde gece yarısı 01.30 sıralarında İl Sivil Savunma Müdürlüğü'nün sirenleri çalıyor acı acı.
Savaş,
Deprem,
Ve terörist saldırılar ile kimyasal ve biyolojik saldırılar karşısında devreye sokulan bu siren sistemleri, anlamsız bir şekilde çalıyor ve üstelik sabaha karşı gece insanları yataklarından kaldırıp ürkütüyor.
Bu sirenler neden çalıyor, nasıl çalıyor kimse bilmiyor!
Daha önce de sorduk, yanıt alamadık.
Enteresan ki, ne enteresan.

Meczupluğun bedelini ödedi

Kara çarşaflı;
Ama...
Kaş, göz, yüz ve dudak makyajı, mankenler derecesinde profesyonel olan genç bir kadın, durduk yerde Türkiye'nin ayarlarıyla oynadı.
Anıtkabir'in bahçesinde;
Ancak bir meczubun yapabileceği şekilde bu ülkenin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'e ağıza alınmayacak hakaretlerde bulunan bu kadının çekip yayınladığı ve sonrasında da Türkiye'yi ayağa kaldıran video, ateşe benzin dökmek gibi oldu.
Toplumdan yükselen tepkinin ardından harekete geçen yargı, bu meczupluğa karşı gereğini yaptı ve büyük bir aymazlığa imza atan kadın tutuklandı.