Hava Durumu

İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunda son durum

Yazının Giriş Tarihi: 13.07.2016 04:52
Yazının Güncellenme Tarihi: 13.07.2016 04:52
Son yılların;
En büyük projelerinden biri olan İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun bir bölümünü kapsayan Osman Gazi Köprüsü’nün sağladığı avantajları dün sizlere aktarmıştık.
Bu yönde;
Bazı okurlarımızdan, projenin kalan bölümüyle ilgili bilgi talebi geldi.
Yani;
Projenin İzmir etabına dair.
Hemen aktaralım.
Bu dev projeyi;
Bir konsorsiyum şirketi olan Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ yapıyor.
11 milyar liraya mal olacak yatırımın tüm işletmesini, 22 yıl 4 ay süresince bu firma yapacak.
Haklı olarak çoğu kişi bilmiyor Bursa-İzmir etabının nerelerden geçtiğini.
Yapımı;
Halen süren otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra başlıyor ve Susurluk’a yöneliyor.
Ama Susurluk’a girmiyor.
İlçenin kuzeyinden geçerek Balıkesir’in de içine girmeden yanından (batısından) geçiyor.
Otoyol;
Sonrasında ise güneye uzanıyor ve mevcut İzmir yoluyla hiç ilgisi olmadan, Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinden geçiyor.
Ardından;
Turgutlu’ya yöneliyor ve İzmir-Uşak devlet yoluna paralel olarak ilerliyor.
Ardından da İzmir’in içine Anadolu Lisesi kavşağına bağlanıyor.

***

Tüm proje, 7 ayrı kesimden oluşuyor.
Daha doğrusu güzergah.
Gebze-Orhangazi
Orhangazi-Bursa
Bursa-Susurluk
Susurluk-Balıkesir
Balıkesir-Kırkağaç
Kırkağaç-Manisa
Ve;
Manisa-İzmir etabı.
377 kilometresi otoyol ve 44 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğundaki İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu, tamamlandığında büyük avantajlar sağlayacak.
Kağıt üzerinde;
Proje bitimi 2020 yılı görünüyor.
Ama;
Başbakan Binali Yıldırım’ın hesabına göre, 2018 yılında dev proje hizmete girmiş olacak.

***

Normalde;
8-10 saat tutan İstanbul-İzmir arasını 3-3.5 saate,
4.5-5 saatlik Bursa-İzmir arasını 2-2.5 saate,
2.5 saatlik İzmir-Balıkesir arasını 1 saate indirecek proje hayli hızlı gidiyor.
Bu yönde;
Aldığımız bilgiye göre, Osman Gazi Köprüsü’nün devreye girmesi ve Bursa’ya ulaşılmasıyla birlikte, asıl büyük işin yarısından fazlası bitti.
Bu nedenle;
Normal sürenin 2 yıl öncesinde biteceği vurgulanıyor ısrarla.

***

Tabii;
Söz konusu bu dev yatırımın, zamandan başka getirileri de olacak.
Mesela;
Bize söylenene göre, Türkiye nüfusunun 3’te 1’ini kapsayan İstanbul-Kocaeli-Yalova-Bursa-Balıkesir-Manisa ve İzmir birbirleriyle komşu olacaklar.
Türkiye’nin;
Toplam milli gelirinin yarısını bulan bu söz konusu 7 il, artık çok daha fazla yakınlaşacağı için ticari sinerji de artacak.
Çünkü iller arasındaki yolculuk süresi çok azalacak.
Bu nedenle;
Gerek ticaretle uğraşanlar, gerekse yatırımcılar için de büyük bir avantaj olacak Türkiye’nin bu en büyük otoyolu.
Bilgi isteyen okurlarımıza bu bilgilendirmeyi yaparken küçük de bir uyarı iletelim.
Otoyol;
Tost ve köpüklü ayran memleketi Susurluk’tan geçmiyor. Bu lezzeti tatmak için otoyoldan çıkıp, tekrar girmek gerekiyor.
Tıpkı;
İzmir-Muğla otoyolundan, “çöpşiş memleketi” olan Selçuk’a girip çıkmak gibi olacak yani.
Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.