Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Yükseği gitti, hızlısına vuslat 70'inci yıla kaldı
22 Ekim 2019 Salı, 08:57

Anadolu Ajansı'ndan dün Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın 'Demiryolu ağları ülkeyi saracak, mesafeler kısalacak' başlıklı özel haber düşünce merakla hemen Bursa bölümünü aradım.
İki sayfadan uzun haberin son bölümünde buldum. Sivas'ın bizden önce Yüksek Hızlı Tren'e kavuşması dahil, bu haberle ilgili tüm ayrıntıları ekonomi sayfalarımızda bulacağınız için Bursa treninin akıbetini özet olarak yazayım.
Birincisi, adı 'Yüksek Hızlı Tren'den 'Hızlı Tren' projesine dönen 106 kilometrelik olan Bursa-Osmaneli hattının. Bursa-Gölbaşı-Yenişehir kesimde altyapı çalışmaları devam ediyormuş. İkincisi, Yenişehir-Osmaneli kesimindeki altyapı işleri ile Bursa-Osmaneli hattındaki üstyapı ve elektrifikasyon- sinyalizasyon-telekomünikasyon (EST) sistemi yapımı için ihale hazırlıkları sürdürülüyormuş.

Ve üçüncüsü, 'Bütçe imkanları dahilinde' ibaresi düşülerek bu yıl sonuna kadar ihale süreçlerinin tamamlanarak Bursa-Yenişehir kesiminde 2022'de test sürüşlerine başlanması ve 2023'te projenin tamamlanması hedefleniyormuş.

Balat'ta temelin atıldığı 23 Aralık 2012 tarihini dün gibi hatırlıyorum. Törene dönemin Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik katılmıştı.

Bursa'nın 59 yıllık hayali gerçek olacak, Hızlı Tren hattı 2016'da hizmete girecekti. 59 yıl ise 1891'de yapılan ve 1953'te yasayla kapatılan Mudanya hattından sonra Bursa'nın yeniden trene kavuşması anlamına geliyordu.
Bakan Turhan'ın açıklamalarından anlaşıldığı kadarıyla yükseği giden hızlısı kalan trenle vuslatı, Mudanya hattının sökülmesinden 70 yıl sonra gerçekleşecek. Tabii bakanın 'Bütçe imkanları dahilinde' vurgusu yeni gecikmelere yol açmazsa...

TAHIL GÜNLERİ'Nİ PARİS'E KAPTIRDIK

Gelişmeden geçen hafta Bursa Ticaret Borsası (BTB) Başkanı Özer Matlı'nın 6 yıllık icraatlarını anlattığı basın toplantısında haberdar olmuştuk.
2015 yılında Avrupa Ticaret Borsaları Birliği'nin ilk ve tek Türk üyesi olan Bursa Ticaret Borsası, 1961 yılında Strazburg merkezli olarak kurulan ve 12 ülkeden 38 ticaret borsasını bir araya getiren platformun 2024'teki etkinliğinin Bursa'da yapılması için aday olmuştu. Bursa tercih edilirse dünyanın önemli ülkelerinden bin 200 iş insanı Bursa'ya gelecek ve tanıtım açısından önemli bir fırsat yakalanacaktı.


Ancak, maalesef istenilen olmadı. Tıpkı olimpiyat ve en son 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası oylamasında olduğu gibi bu organizasyon da aynı bahanelerle Fransa'nın başkenti Paris'e verildi. Paris, Bologna, Rotterdam ile birlikte sonra 4'e kalmamıza rağmen 37 borsanın kapalı oy kullandığı seçimde Bursa üçüncü oldu. Bahane ise Türkiye'nin terör örgütlerine karşı düzenlediği Barış Pınarı Harekatı'ydı.


Oylama için Viyana'ya giden BTB Meclis Başkanı Mehmet Aydın ve Bursa heyetinin oylama öncesi bunun savaş olmadığını, yapılan harekâtın ülkemizin uluslararası hukuktan kaynaklanan 'Meşru Müdafaa Hakkı'nı kullandığını anlatmalarına rağmen Avrupalı üyelerin önyargısının önüne geçilemedi.

'BURSA'NIN HAKKIYDI AMA OLMADI'

'2024'teki organizasyon Bursa'nın hakkıydı ama olmadı' sözleriyle sonucu değerlendiren BTB Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Özer Matlı, kahraman Mehmetçiğin ve haklı mücadelesinin dün yanında olduklarını bugün ve yarın da yanında olmaya devam edecekleri mesajını verdi.


Bu süreçte Bursa'ya verdikleri destekten dolayı Ticaret, Tarım ve Orman bakanlıklarına, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Bursa Valiliği'ne teşekkür eden Matlı, sözlerini şöyle tamamladı:
'Tüm bu olumsuz algılara rağmen bir kısım üyenin lehimize oy kullanması, çabalarımızın sonuca ulaştığını göstermiştir. Aynı şevk ve inançla ülkemiz ekonomisine sağlayacağı büyük kazanca inandığımız bu organizasyonu, şehrimize kazandırmak için bugünden itibaren çalışmalarımıza başlayacağız'