Hava Durumu

Gemlik'in suçu ne?

Yazının Giriş Tarihi: 15.06.2019 08:09
Yazının Güncellenme Tarihi: 15.06.2019 08:09

Bursa'nın denize açılan en önemli kapısı Gemlik yıllardan beri ulaşım sorunu yaşıyor.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu'nun tamamlanmasıyla kısa süreli bahar yaşanan karayolunda deyim yerindeyse birkaç aydan beri kabus geri döndü.
Otoyolun açılmasıyla birlikte kamyon, TIR ve otobüs gibi ağır tonajlı araçlar başta olmak üzere transit geçenler otoyolu kullanınca Gemlik yolu nefes almıştı. Ancak geçtiğimiz aylarda yapılan astronomik zamla tüm araçlar neredeyse devlet yolunu kullanmaya başladı. Yoğunluk yüzünden eski günlerdeki gibi araçlar konvoy halinde gidiyor.
Bu zam astronomik olmasının yanında hiçbir hesaba da uymuyor.


Gemlik Küçük Sanayi önünden otobana girdikten sonra Ovaakça yakınlarındaki gişeden çıkarak çevre yoluna bağlanıyorsunuz. İki gişe arasındaki mesafe 16 kilometre. Ödenen ücret ise 12.75. Bursa'daki aynı gişeden Altınova arası ise 80 küsur kilometre. Yani neredeyse Gemlik-Bursa arası mesafenin 5 katı. Ödenen ücret ise sadece 16 lira.
İlk zamlar yapıldığında konuyu gündeme getirmiştim. Verilen yanıt ilginç bir o kadar da garipti: Bursa çevre yolu zamanında Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılmıştı. Otobanın devreye girmesiyle çevre yolunun bakımı ilgili şirkete verilince ücretlendirme de buna göre hesap ediliyormuş. Gemlik'ten Karacabey yoluna bağlanan kesime kadar ücretlendirme yapılıyormuş.
Burada Gemliklilerin suçu ne onu anlamadım. Sadece 16 kilometre kullanıp, Bursa'ya gelen araçtan 60 kilometrelik yol ücretinin tahsil edilmesinin neresi mantıklı.

TOPLU ULAŞIM DA CEP YAKIYOR...

Gemlik'in ulaşım sorunu sadece otoyolla da bitmiyor. Geçtiğimiz günlerde Gemlikli bir sosyal medya kullanıcısının attığı mesaj dikkatimi çekmişti.
Kullanıcı, 'Gemlik'ten Bursa'ya ödediğim para, Ankara'da daha uzak mesafede oturan bir kişinin gidiş-dönüş ücretiyle aynı' yazmıştı.
Burulaş'ın sitesine baktım. Gemlik-Bursa arası otobüs ücreti 5 lira 50 kuruş. Bir de üstüne Heykel'e çıkmak isterseniz artı kısa hat ücreti ekleniyor.
Sadece bu değil. Bursa içinde de kıyaslama yaparsanız yine hesabın içinden çıkamazsınız. Görükle'den Osmangazi arası neredeyse Gemlik'le aynı. Trafik yoğunluğuna göre Gemlik'ten daha erken Osmangazi'ye varırsınız. Ücrete baktığınızda ise neredeyse iki katı.


Öte yandan, Gemlik şehir içinde de hem hat yetersizliği hem de ücretlendirme sorunu var. Hafta sonları ve akşam saatlerinde Kumla otobüslerine binmek mümkün değil.
Gemlik Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan, boşuna ulaşım sorununun çözümü için gerekirse büyükşehir belediye başkanlığı önünde yatarım demiyor.

YILDIRIM'IN STRATEJİK PLANINA İTTİFAK DESTEĞİ

MHP'nin Bursa'daki yeniden yapılanması kapsamında Yıldırım İlçe Başkanlığı'na yerel yönetimlerden sorumlu il başkan yardımcısı Halil İbrahim Bozkurt atandı.
Bozkurt ve beraberindeki başkan yardımcıları Yakup Temur, Aşkın Sanal ve Murat Yücel, Sönmez Medya'yı ziyaret etti.


MHP, yerel seçimlerde Cumhur İttifakı ile Yıldırım'dan 6 meclis üyesi çıkarmıştı. Yeni MHP yönetimi bu meclis üyeleriyle birlikte belediye çalışmalarını yakın takibe aldı.
Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, göreve başladıktan sonra ilçenin 5 yıllık stratejik planını hazırlamak için kolları sıvamıştı. MHP de bu plana katkı sunmak amacıyla görüşlerini önümüzdeki günlerde Yılmaz'a iletecek.
Yeni İlçe Başkanı Halil İbrahim Bozkurt'a göre, geçen dönemde Yıldırım iyi yönetilemedi. Ayakları yere basmayan bir anlayışla yapılan yönetim sonucu da belediyenin borçları büyüdü.
Başkan Oktay Yılmaz'ın bir yıl içinde belediyeyi derleyip toparlamasını beklediklerini belirterek, parti içinde kurulacak yerel yönetim masasıyla çalışmaların izleneceğini ve doğru olan çalışmaları destekleyecekleri mesajını verdi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.