Hava Durumu

Elveda Rumeli yerine merhaba Rumeli

Yazının Giriş Tarihi: 20.06.2019 08:11
Yazının Güncellenme Tarihi: 20.06.2019 08:11

Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'ın davetlisi olarak 1.Murat Hüdavendigar'ı anma törenleri için Rumeli yolculuğumuzun ikinci günündeki adresimiz Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'ten sonra ikinci durağımız Kosova'nın başkenti Priştina oldu.
Priştina'ya yaklaşık on yıl önce gitmiştim. İlk gittiğimde kent savaşın izlerini taşıyor bitkin ve yılgın durumdaydı.
Resmen ülke olmasına rağmen, o zaman fiilen ülke olamamıştı.
Bu gittiğimizde ise savaşın ağır izlerini yok etmek için her taraf şantiyeye dönmüş, yükselen yeni binalar, devam eden inşaatlar dikkatimizden kaçmadı.
Yaklaşık iki saat süren yolculuğun ardından otele ulaştık. Otelde bizimle kafilede olmayan birçok isimle karşılaştık.

TİKA FARKI...

Onlardan ilki Milli Görüş'ün Bursa'daki önemli isimlerinden Mehmet İyibilir, Bursa Müftüsü İzani Turan, AK Parti Bursa milletvekilleri Zafer Işık , Refik Özen ve aileleri de anma törenine gelen isimlerdi.
Otelde kısa bir dinlenmenin ardından 1.Murat Hüdavendigar'ı anma törenleri için türbenin bulunduğu Obiliç kasabasına doğru yol aldık.
Tören için farklı yerlerde yaşayan Türk ve Arnavut katılımcılar gelmişti. Törende iki ülke dostluğu anlatıldı ve 1.Murat Hüdavendigar'ın duası okundu.
Ardından ikramlar.
Ama gerçek olan şu TİKA, türbenin ve törenin yapıldığı alana gözü gibi bakıyor her yer tertemiz...
Törenlerin ardından otobüsle otele doğru hareket ettik.

EVLERDE IŞIK YOK

Kısa bir dinlenmenin ve akşam yemeğinin ardından otobüsle Fenerbahçeli eski futbolcu ve Kosova Federasyonu Başkanlığı görevinde bulunurken kalp krizi geçirerek vefat eden Fadıl Vokri stadyumunun bulunduğu alana hareket ettik.
Hareket ederken dikkat ettiğimiz önemli bir ayrıntı evlerde ışıkların yanmaması, kimsenin oturmaması.
Bunun sebebi de Kosova'da bir çok ailenin yurtdışında yaşaması....
Buradan gruplar halinde Priştina caddelerine dağıldık.
Cumhuriyet Caddesi'nden biraz daha büyük caddede sağlı sollu dizilmiş kafeteryaların bulunduğu caddede yaya trafiği oldukça fazla.
Keza kafeteryalarda doluluk oranı da azımsanmayacak seviyede.
Buradaki serbest vaktin ardından otele yerleştik.

BURAM BURAM ANADOLU KOKAN KENT PRİZREN

Sabahın ilk saatlerinde buram buram Osmanlı tarihinin koktuğu Prizren'e hareket ettik...
Prizren başkent Priştina'ya yaklaşık iki saatlik mesafede bir kent. Burası tipik bir Anadolu kenti...
Nüfusun yüzde 99'lık kısmı Müslüman. Sırplar yok denecek kadar az. Kente girdiğinizde Osmanlı'dan miras kalan tarihi eserler size hoş geldin der gibi yüzünüze bakıyor.
Ara sokaklarında adım başında ise Osmanlı'nın eserleri benim de fotoğrafımı çek der gibi sesleniyor size.
Camilerin bir kısmında Türkçe vaaz verilirken bir kısmında Üsküp'te olduğu gibi Arnavutça ve Türkçe vaaz veriliyor.
Burada yaşayan nüfusun en azından bir yakını Bursa'da yaşıyor dersek abartmış olmayız. AK Parti Bursa Milletvekili Refik Özen de Prizren'e bağlı bir belediye Mamuşalı...
Öte yandan Kosova'da gezerken gördüğümüz Kosova Türk Demokrat Partisi bürosuna da MHP'li Meclis Üyesi Necati Çelik'le uğradık. Sohbet etme fırsatını yakaladık. Bürodaki parti görevlisi Üsküp'teki gibi bize dertlendi.
Bizi yalnız bırakmayın!
Bizi boş bırakmayın!
Gerçekten de öyle olması gerekiyor...
Son söz olarak diyeceğimiz odur ki "Elveda Rumeli" dediğimiz topraklara "Merhaba yeniden Rumeli" demek gerekli.
Rumeli coğrafyasında hem dinimizi hem de dilimizi, hem de ecdadımızdan kalan emanetlere sahip çıkmak boynumuzun borcu.
İşte bu görevi kim üstleniyorsa onu takdir etmek ve alkışlamak gerekli.
Biz de bu vesile ile Osmangazi Belediyesi ve Başkan Mustafa Dündar'ı tebrik ediyoruz.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!